El comitè de COTRONIC Barcelona-grup sielte (contracta de movistar) desconvoca la vaga després d’aconseguir un acord amb l’empresa

Després de sis mesos de vaga indefinida parcial de 10h a 12h, el Comitè de COTRONIC una vegada ratificat l’Acord per l’assemblea de treballadors, hem decidit desconvocar la vaga.

L’assemblea ha decidit optar en aquest cas (recordem que ja secundem una vaga indefinida de tres mesos en 2015 que va prendre el nom de “La Revolució de les Escales”) per una vaga de baixa intensitat de dues hores diàries però molt prolongada en el temps. A diferència d’altres vagues del sector, aquesta la realitzàvem nosaltres sols, per la qual cosa sabíem que l’empresa l’anava a demorar en el temps per a intentar aconseguir el desgast de la plantilla i que anéssim caient escalonadament.

Però lluny de complir-se les pretensions de l’empresa, pràcticament el 100% dels treballadors ens hem mantingut ferms i amb les espases enlaire durant tot el període. En moments delicats, decidim convocar diferents torns per a no desgastar-nos en excés i quan ens sentíem més forts, donàvem un nou gir de rosca augmentant les jornades de vaga.

També han estat molts els hándicaps que ens hem trobat en aquest camí, més ple d’espines que de roses. Primerament, l’empresa pròpia va substituir als vaguistes amb subcontractes, de manera que aconseguien disminuir l’impacta negatiu que la vaga produïa sobre la producció. Posteriorment, va ser la mateixa Telefònica-Movistar qui es va sumar a la vulneració de drets fonamentals, substituint als vaguistes per treballadors d’altres empreses del sector que col·laboradores de Movistar. Sengles vulneracions van ser denunciades davant la Inspecció de Treball, però lamentablement, una altra vegada arriben tard les resolucions ja dia d’avui, continuem esperant-les.

Posteriorment, i en repetides ocasions, el comitè d’empresa sofrim amenaces vàries i per a posar-li la guinda al pastís, l’empresa va bloquejar al desembre el crèdit sindical dels delegats, limitant d’aquesta manera la nostra organització, encara que finalment van recapacitar i van cedir en la seva mala praxi.

Entre altres, aquest Acord suposa una pujada salarial fixa d’un 13% del salari dels treballadors, a més d’una altra pujada variable d’un altre 13%. És important recalcar que els treballadors de COTRONIC tots funcionem en “bossa comuna” pel que fa al plus de producció, per la qual cosa no competim entre nosaltres, ens ajudem en tot i hem aconseguit formar un gran equip. També l’empresa abonarà en la nòmina de gener una paga extra no consolidable de 1000 euros a cada treballador.

Però aquest comitè teníem clar que no tot es reduïa a aconseguir un augment salarial sinó que prioritzem la conciliació familiar i la seguretat en matèria de PRL en tot moment. De manera que s’ha acordat també la modificació de l’horari que era de jornada partida de 8h a 14h i 16h a 18h per una jornada contínua de 7.45 minuts que finalitza a les 16h (deixant un torn rotatiu mínim de 8 persones de també la realitzen contínua, però que acaben la jornada a les 18h).

Novament hem d’agrair la multitud de mostres de solidaritat que hem rebut des de diferents col·lectius, sindicats i companys del sector els qui ens han ajudat a omplir la caixa de resistència per a poder subsistir econòmicament i en les nostres concentracions.

Animem a tots els treballadors i treballadores al fet que s’uneixin entre ells i defensin els seus drets laborals.

Comitè de vaga de Cotronic Barcelona

“L’única lluita que es perd és la que s’abandona”