18 de GENER i 9 de FEBRER: VAGA D’ENSENYAMENT

En defensa de l’Ensenyament Públic i de Qualitat

Donem suport a les 2 convocatòries de vaga

Des de co.bas Ensenyament cridem a donar suport a la convocatòria del sindicat CGT, dirigida als i les treballadores de l’ensenyament públic no universitari de Catalunya, d’una jornada de VAGA DIMECRES 18 DE GENER, coincidint amb la setmana de debat d’esmenes parcials als Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per l’any 2017. Per canviar la situació, però, no n’hi haurà prou amb una sola jornada i és per això que també cridem a donar suport a la VAGA del DIJOUS 9 DE FEBRER convocada per USTEC-CCOO-UGT-ASPEPC.

Cal revertir les retallades

Nosaltres sempre hem reivindicat que cal participar massivament de totes les mobilitzacions contra les retallades a la sanitat i l’educació, mobilitzacions que han de ser multitudinàries i demostrar que no estem disposats a acceptar retallades en drets laborals i socials mentre es destinen milers de milions de diner públic a finançar la banca i les grans empreses, i a reduir impostos als més rics. Nosaltres no hem de pagar una crisi que no hem provocat i que està servint d’excusa per a l’enriquiment precisament dels autèntics culpables de la crisi.

Des de l’inici de les retallades, el 2010, la despesa en ensenyament de la Generalitat s’ha reduït en 5300 milions, passant d’un insuficient 3% del PIB català a un encara més esquifit 2,4%. El primer objectiu és, doncs, recuperar el que es va perdre amb les retallades per començar a avançar cap a l’objectiu del 6% del PIB d’inversió en ensenyament, establert per la mateixa LEC. I no poden dir que no hi ha diners per culpa del govern estatal: es poden obtenir ja deixant de finançar l’escola privada a Catalunya, començant pels centres que practiquen la segregació per gènere, o incrementant els ingressos per impostos augmentant el tram autonòmic de l’IRPF a les rendes més altes, o recuperant altres impostos directes com el de Patrimoni i Successions, reduïts o suprimits pel govern de CiU. A més, és hora de començar a replantejar-se el pagament d’un deute públic il·legítim, antidemocràtic i immoral, imposat per la UE i la banca a costa dels drets de la majoria de la població.

És per això que considerem que ara és el moment de mobilitzar-se i començar a revertir les retallades, aprofitant l’actual debat de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya, els quals a dia d’avui només fan que convertir la precarietat i la manca de recursos a l’ensenyament públic en una nova normalitat, alhora que aprofundeixen en la consolidació de l’escola privada concertada, subvencionada amb recursos públics.

Cal revertir la manca de participació i recuperar la decisió des de la base

Lamentem que no es plantegi un pla de lluita unificat i considerem que això no passaria si les propostes de reivindicació, el pla de lluita i les decisions finals de possibles acords fossin sotmeses a consulta amb garanties als treballadors i treballadores del sector, per fer realment sòlida la unitat i la fortalesa de la lluita. Per això és imprescindible potenciar les assemblees decisòries de centre i de zona i recuperar les comarcals i provincials per canalitzar el debat, les propostes i la presa de decisions, amb el compromís ferm de les organitzacions sindicals de respectar-los i de no acceptar cap acord sense una consulta vinculant (presencial o telemàtica) amb les garanties necessàries.

Què reivindiquem?

La mobilització ha de servir per obligar el govern a modificar els propers pressupostos, revertint les retallades en l’educació pública incloent-hi les següents reivindicacions:

• El retorn a l’horari lectiu: 18h a secundària i 23h a primària.
  • Substitucions de tot el personal des del primer dia i des de l’1 de setembre.
  • Reducció de 2 hores lectives als majors de 55.
  • Cobrament del juliol del personal substitut.
  • Retirada de l’extensió del pla pilot dels nomenaments i de la definició de perfils de llocs de treball específics. Cap tancament d’aules a l’ensenyament públic i reducció de ràtios.
  • Oferta pública suficient que garanteixi l’estabilitat del personal interí per reduir l’actual inacceptable taxa d’interinitat.

18 de Gener i 9 de Febrer tots i totes a la Vaga

És per tot això que us animem a participar en les jornades de vaga convocades pels sindicats per demostrar al Govern de la Generalitat que ens oposem a les seves polítiques, i també per demanar a les organitzacions convocants un veritable pla de lluita, sotmès a la decisió i al control des de la base, que obri perspectives reals d’assolir les reivindicacions plantejades.

DIA 18 a la CONCENTRACIÓ 12:00-14:00
PARLAMENT DE CATALUNYA