Acord de Conveni Col·lectiu a FISERSA-ECOSERVEIS la nit del 24 de desembre

Els Treballadors/res de EcoServeis han acceptat a la nit la proposta de l’Ajuntament de Figueres i s’ha desconvocat la vaga en el servei de recollida de residus, neteja viària, enllumenat i jardineria.

Des de les seccions sindicals de CO.BAS i CCOO de l’empresa FISERSA-ECOSERVEIS volem fer les següents valoracions sobre el conflicte que s’ha donat en la nostra empresa:

Valorem positivament l’acord signat amb l’empresa i l’equip de govern de la ciutat de Figueres que dona seguretat als llocs de treball de tota la plantilla de FISERSA ECOSERVEIS i que evita que se puguin donar situacions de doble escala salarial, és ha dir, que per la mateixa feina dos treballadors poguessin cobrar sous diferents.

Que des del minut 1 de l’inici de la negociació amb la part empresarial van ser aquestes les nostres demandes principals, que vam plasmar amb diferents propostes al llarg dels mesos de negociació.

Que quant a l’estiu del 2016 vam fer la primera convocatòria de vaga davant del bloqueig en la negociació, no van tenir cap problema d’aplaçar-la davant de la petició de l’ajuntament de entomar ell directament les negociacions amb un calendari de reunions.

Que en tot moment hem volgut una negociació transparent, amb llum i taquígraf, informant a tothom que demanava sobre la situació de les negociacions, com poden testificar tots els membres de l’oposició en l’ajuntament de Figueres amb els que de forma regular teníem reunions i traspàs de informació sobre la negociació.

Que la convocatòria de vaga es produeix davant de les maniobres de l’empresa que per un canto de forma publica deia una cosa i en les reunions una altra, bloquejant de facto la negociació. Deixant passar el temps i que se produís la separació dels serveis de l’empresa de FISERSA ECOSERVEIS sense resoldre el tema de la seguretat dels drets i llocs de treball, i de la doble escala salarial.

Deplorem l’actitud agressiva que l’equip de govern de l’ajuntament ha tingut amb la plantilla durant la convocatòria de vaga, amb declaracions calumnioses i falses davant de l’opinió publica.

Orgullosos de la actitud solidaria, cívica i sensata de la plantilla que ha mantingut la unitat i no ha caigut en provocacions.

Felicitar a la majoria dels nostres conciutadans de Figueres per la solidaritat i la comprensions mostrada davant el nostre conflicte.

Fem una darrera reflexió, com pot ser que s’hagi arribat a la situació d’haver de signar un acord a corre-cuita la matinada del 23 de desembre de 2016 d’una situació que se coneixia des de fa 15 anys? (els temps de duració estatutària de l’empresa FISERSA ECOSERVEIS)