Augmenta la presència de co.bas els centres de treball

En un moment difícil per als moviments sindicals i socials podem constatar com el nostre sindicat co.bas va creixent i va prenent forma com a referent, i així es pot observar veient els resultats de les últimes eleccions sindicals.

Com a sindicat de classe, assembleari, participatiu, de lluita i confrontació amb el sistema, no depenem econòmicament dels poders públics ni privats, som els treballadors i les treballadores els qui prenem les decisions. Per això és fonamental la nostra acció sindical, i que les valoracions, decisions i maneres d’actuar parteixin de l’afiliació i les treballadores i treballadors.

En els últims mesos podem veure la necessitat d’un sindicalisme més participatiu i que col·lectivament sigui més eficaç a l’hora de defensar i aconseguir millores laborals. Exposarem algunes realitats:

AkzoNobel-Titán del Prat de Llobregat, fins a l’any passat Indústries Titán, amb una altíssima participació (90,6% en el col·legi de fàbrica i un 79,4% en el col·legi de tècnics i oficines) la plantilla ha tornat a donar la majoria absoluta a co.bas per tercer mandat consecutiu. Continua l’aposta per un projecte sindical que ha demostrat ser una eina eficaç al servei dels seus interessos i que ha posat les assemblees decisòries i la mobilització en el centre de la seva acció sindical al llarg de tots aquests anys.

El SAD (Servei d’atenció Domiciliària) és un servei públic en mans privades, surt a concurs cada 4 anys, guanyant aquelles empreses que ofereixen el servei a més baix cost, traduint-se això en un canvi constant d’empreses: Suara, Clece, Domus VI… el que repercuteix en la precarització tant de les treballadores com dels usuaris. co.bas té la majoria absoluta en la zona 4 de Barcelona ciutat, sent secció sindical més representativa en el Sector. Com a exemple de mobilització el 5, 7 i 9 de desembre de 2022, les treballadores del SAD van sortir als carrers amb una convocatòria de vaga per a aconseguir que els drets quedin recollits en un nou conveni de ciutat.

En Neteja d’edificis i locals, també s’ha aconseguit ser el sindicat més representatiu a Badalona i a Cornellà amb majoria, a més d’aconseguir representació en el Comitè de Parcs i Jardins en aquesta localitat.

També s’han millorat els resultats de les eleccions sindicals en INDRA i s’ha obtingut representació en DIGI. En Telefónica continuem tenint una important representació a Tarragona i a Barcelona on co.bas no només continua sent la llista més votada sinó que hem obtingut un representant més que en les passades eleccions.

En COBRA és clara la postura de co.bas, a favor de la plantilla. Sindicat i treballadors/es han elaborat un full de ruta en la qual s’està treballant: Reconeixement de Categoria Professional, denúncia d’hores d’excés a l’any, còmput efectiu de treball itinerant… i a poc a poc es van obtenint resultats positius.

En RSU (Residus Serveis Urbans) s’ha obtingut majoria absoluta a Vilafranca del Penedès, Figueres, Pedret i Marzà, la Jonquera, i Cadaqués. Majoria a Granollers, Roses, Palamós, El Masnou… Amb nova presència important a Sabadell, Terrassa, Lloret de Mar, Alt Empordà… A la província de Girona co.bas ja és sindicat més representatiu en el sector.

A Tarragona co.bas s’ha diversificat en diferents sectors, tenint representació en l’actualitat en el sector del Metall, Químiques, Hostaleria, Serveis de neteja, Distribució… com a eina útil per a tota la classe obrera i no corporativista.

Són molts més els exemples que podríem esmentar que reafirmen la voluntat de continuar defensant els drets de tota la plantilla, amb les eines i forces de les quals puguem disposar.

És per tot això que veiem important i necessari afrontar aquesta nova etapa de forma il·lusionadora. El treball i la convicció per a millorar la situació dels treballadors i treballadores i trobar unes condicions dignes en el treball estan donant els seus fruits.

Ànims i a treballar per les nostres condicions laborals des del convenciment que la por mai va conquistar drets.