28 OCTUBRE-Convocada vaga a l’Administració Pública

Per la nostra feina
Per la feina de qui avui no en té
En defensa dels serveis públics

El proper 28 d’octubre hi ha convocada una jornada de vaga general en el Sector Públic. Una vaga que es fa al marge o més aviat en contra dels sindicats majoritaris CC.OO, UGT, I CSIF, signants de l’Icetazo amb el govern PSOE-UP, que és “cosí germà”de l’Acuerdazo, signat el 2017 amb l’anterior Govern de Rajoy. El que demostra que encara que estiguin asseguts a la taula de negociació, aquests sindicats NO ENS REPRESENTEN!

Els motius per a la vaga són molts

Amb aquesta vaga volem exigir al govern de Sánchez que retiri l’Icetazo, per ser un despropòsit i una burla per al col·lectiu i la paralització immediata de tots els falsos processos d’estabilització que hi ha en marxa o previstos. De les places ofertes en esta-bilització, només s’estan cobrint el 2%, deixant al personal interí en les places vacants en una incertesa, que es resoldrà amb amortitzacions segons el text actual de l’Icetazo.

La solució legal per a acabar amb la temporalitat és molt senzilla i a cost 0: deixar en el seu lloc de treball com a personal fix a extingir, a tot aquell personal que porti almenys tres anys ocupant un lloc estructural. Una mesura que igualment exigim que s’apliqui amb caràcter retroactiu als qui hagin estat injustament cessats/des o acomiadats/des.

Exigim que es compleixi amb la Directiva europea sobre contractació temporal que l’estat espanyol porta vint anys saltant-se a la torera. Al mateix temps, exigim que es convoquin totes les places noves que siguin necessàries per a oferir uns Serveis Públics de qualitat.

Perquè, encara que aquest Govern presumeix d’haver aprovat «la major oferta pública d’ocupació pública (OPE) de la història» amb 30.445 places, bona part d’aquesta quantitat (9.509), són de promoció interna; és a dir no afegeix ni un sol lloc de treball. Totes aquestes mesures són insuficients per a cobrir els més de 98.000 llocs que s’han perdut en els últims 10 anys a l’Administració Pública. Això, tenint en compte, a més, que el 57% de la plantilla de totes les Administracions es jubilarà en els propers deu anys les places dels quals també s’amortitzaran després de la seva jubilació.

La lluita “interina” és una mica més que una lluita laboral. És una lluita per la defensa dels Serveis Públics. No permetem que condemnin a la misèria i a l’exclusió social a milers de treballadors/es formats i amb una acreditada experiència professional, i exigim que les plantilles s’ampliïn per a donar entrada a nous/noves treballadors/es que rejoveneixin l’Administració.
Dins hi ha lloc per a tothom.

Des de co.bas exigim:

Paralització immediata de les OPES il·legals.

Fixesa com a sanció a l’abús de la temporalitat.

Readmissió immediata de tot el personal temporal cessat en abús de temporalitat.

Taxa de reposició real que permeti l’accés de personal de nou ingrés.

Paralització immediata de les privatitzacions dels serveis públics i reversió dels que ja han estat externalitzats.

MANIFESTACIÓ
Dijous 28 d’octubre
12h, Plaça d’Urquinaona, Barcelona

Comunicat Unitari de la Taula Sindical Catalunya: