ELS DIES 25 I 26 DE GENER TORNEM ALS CARRERS: TOTES A LA VAGA, RECOLZEM ELS SANITARIS, UNIFIQUEM LES LLUITES PEL SECTOR PÚBLIC!

Davant la convocatòria de vaga a l’ensenyament públic que diversos sindicats del sector (Ustec-Ste’s IAC, Intersindical, CGT i el Sindicat d’Estudiants) han formalitzat recentment pels dies 25 i 26 de gener, coincidint amb la convocatòria realitzada al sector sanitari encapçalada pels metges d’Atenció Primària, des del sindicat co.bas volem expressar el nostre suport a la vaga i fem una crida a tota la nostra afiliació i a tota la comunitat educativa a aturar l’activitat docent aquests dos dies i a sumar-se a les mobilitzacions convocades.

Ho fem perquè considerem molt necessari donar continuïtat a les mobilitzacions del curs passat, ja que encara queden moltes reivindicacions per aconseguir a l’ensenyament:

• Assoliment del 6% d’inversió del PIB en educació, tal com marca la llei
  • Baixada de ràtios
  • Debat i no imposició dels nous currículums
  • Derogació del nou decret de calendari i dels decrets de direccions, plantilles i autonomia de centres
  • Regularització del personal interí docent
  • Defensa del model d’immersió lingüística

També perquè considerem un gran encert i una molt bona oportunitat d’unificar lluites de la classe treballadora, el fet de coincidir aquesta mobilització amb les de les companyes del sector sanitari. Fet que es completa amb la incorporació del col·lectiu estudiantil a aquestes mobilitzacions.

Aquest és el camí per aconseguir fer respectar i defensar un model de serveis públics de qualitat, universal, democràtic, lliure i gratuït.

No obstant això, no podem amagar la nostra crítica envers les organitzacions sindicals de la mesa unitària, que al setembre van donar l’esquena al col·lectiu docent quan van acceptar l’ultimàtum donat pel Departament d’Educació al setembre per acceptar la reducció d’una hora lectiva a canvi de desconvocar les mobilitzacions previstes per a l’inici de curs, una desmobilització que es va decidir al marge de les assemblees de centre.

En el seu moment, Co.bas Educació vam criticar fortament aquest fet, no sense abans destacar els guanys de la lluita, fruit de les vagues i mobilitzacions, donat que creiem en un model sindical plenament democràtic, en el qual han de ser els i les docents les que decideixin lliurement el seu futur, i perquè vam considerar, com s’ha acabat demostrant, que el Departament d’Educació no tenia cap intenció de negociar la resta de reivindicacions del col·lectiu. L’oferta no era més que el desig de comprar una falsa pau social amb l’objectiu de dividir i desmobilitzar el col·lectiu, cosa que es va aconseguir en bona mesura.

Per tot plegat, animem a totes les companyes i companys a fer assemblees als seus centres de treball per debatre i votar la vaga. I en cas afirmatiu, a construir entre totes un moviment de vaga que desemboqui als carrers de Barcelona el 25 i el 26 de gener en una marea imparable en defensa de la sanitat i l’educació públiques i de qualitat.

CONVOCATÒRIES:

25 de gener: 11:00h Plaça Sant Jaume (Barcelona) concentració i manifestació fins al Parlament

26 de gener: accions descentralitzades a tot el territori

28 de gener: 11:00h concentració a Plaça Sant Jaume (Barcelona) en defensa dels serveis públics

TOT@S A LA VAGA DEL 25 I 26 DE GENER: SANITAT I EDUCACIÓ PÚBLIQUES I DE QUALITAT!
➔ 6% D’INVERSIÓ DEL PIB EN EDUCACIÓ JA: COMPLIMENT DE LA LLEI!
➔ BAIXADA DE RÀTIOS, VOLEM UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT
➔ NO A LA PRIVATITZACIÓ DE LA PÚBLICA: DEROGACIÓ DELS DECRETS DE PLANTILLES, DIRECCIÓ, AUTONOMIA DE CENTRES I CALENDARI
➔ VOLEM DEMOCRÀCIA ALS CENTRES: CURRÍCULUMS PARTICIPATIUS
➔ DEFENSEM LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA
➔ REGULARITZACIÓ DEL PERSONAL INTERÍ: NO A L’ERO ENCOBERT (ICETAZO NO!)