El cap de setmana del 21 i 22 d’octubre, co.bas Catalunya ha acollit la realització del V congrés

Hem aprofitat per commemorar els 20 anys d'organització i lluita sindical.

Un cop més, co.bas ha demostrat la pluralitat i capacitat d’arribar a consensos i els debats no han malmès el clima de germanor i fraternitat present durant els dos dies.

Construïm sindicalisme allunyant-nos de la burocratització i dotant-nos d’una estructura basada en el repartiment de tasques i responsabilitats en diferents comissions de feina.

Durant els 4 anys vinents, s’impulsarà la transició ecològica del món laboral i també la necessària formació per a lluitar contra les violències de gènere de manera eficaç i també per a poder formar part de les negociacions dels Plans d’Igualtat dins les empreses.

Desenvolupem extensament un codi ètic on ens diferenciem dels sindicats majoritaris que han aconseguit el descrèdit generalitzat contra el món sindical i ho fem amb transparència, desenvolupant la nostra tasca diària de manera irreprotxable.

S’assumeix el mandat d’organitzar un seminari sobre prostitució; també es continuarà debatent en profunditat entorn del salari mínim i la renda garantida i s’anirà analitzant durant tot el mandat la relació entre el sindicat i el gabinet jurídic i tècnic contractat, vetllant sempre per donar al Dret una perspectiva de classe.

Com a sindicat reivindicatiu, sociopolític i internacionalista, a més de definir el document que marcarà la feina a fer durant aquesta nova etapa que comença, s’han aprovat diferents resolucions de solidaritat amb el Sindicat independent de miners d’Ucraïna; amb Cuba, condemnant el Bloqueig imposat pels EUA; amb el poble Palestí; i exigint que hi hagi voluntat política que declari el territori canari com a Plataforma de pau.

Es finalitza la trobada expressant l’agraïment a la coordinadora estatal “sortint” per la feina feta i donant la benvinguda als membres “entrants” que amb il·lusió i compromís assumeixen el relleu del mandat de coordinació.

Continuem amb la defensa de la classe treballadora!