Ens sobren motius per lluitar

Aquest 1r de maig a Catalunya s’emmarca a l’inici de la campanya electoral per les eleccions a la Generalitat que se celebraran el 12 de maig.

Un 1r de maig i unes eleccions que venen marcades per la situació de crisi estructural del sistema capitalista i la incapacitat dels partits polítics oficials i institucions per solucionar els problemes reals del conjunt de la classe treballadora.

Des d’inicis d’any, la patronal, amb la complicitat del govern autonòmic d’ERC i en l’àmbit estatal, PSOE-Sumar, ens condemnen a un panorama desolador: 181.000 suspensions de contracte o reduccions forçades de jornada, la reducció del nombre mitjà d’hores setmanals (de 33,8 a 31,7 hores), la revisió a la baixa de salaris de misèria que provoquen que un terç de les persones assalariades estiguin en risc d’exclusió social, un mercat laboral de “salaris parcials” en què la meitat de les hores extra no es paguen, l’especulació amb el preu dels aliments, dels serveis bàsics i de l’habitatge amb què juguen amb total impunitat molts empresaris i la creació de llocs de treball cada cop més precaris fruit de la darrera reforma laboral de Yolanda Díaz.

Aquesta situació que dibuixa un panorama de carestia de la vida i d’atac als drets de la classe treballadora demanda una resposta obrera a l’alçada.

Per aquest motiu, co.bas sempre hem defensat, que governi qui governi els drets es defensen!

co.bas construïm el 1r de maig amb el sindicalisme alternatiu i els moviments socials.

Cal posar al centre del discurs les nostres preocupacions, només amb la lluita obrera organitzada, per fora de les institucions i la burocràcia, podrem aconseguir transformacions socials. Cal sortir al carrer l’1 de maig com van sortir les treballadores de Chicago l’any 1886, arrelant aquest moviment a la lluita dels barris i a la del sindicalisme alternatiu i de classe.

Aquest 1r de maig participa amb co.bas a la manifestació unitària del sindicalisme alternatiu, per reivindicar:

• Actualització de salaris i pensiones amb l’IPC real.
  • Per un Parc públic d’habitatges de lloguer social. Expropiació dels habitatges en mans de la Banca i els fons d’inversió.
  • Derogació de les reformes laborals.
  • Serveis 100% Públics, gratuïts i de Qualitat.
  • Reclamem polítiques mediambientals que permetin lluitar contra l’emergència climàtica i la sequera i apostem per un país lluny dels macroprojectes insostenibles per al territori com els Jocs Olímpics d’hivern o el Hard Rock.
  • Reducció de la jornada laboral sense reducció salarial fins a acabar amb l’atur.
  • Parem el genocidi a Gaza.
  • Exigim al govern de Pedro Sánchez el fi de relacions comercials, diplomàtiques i armamentístiques amb Israel.

Per un primer de maig de classe i combatiu

a les 18 a Barcelona, sant Andreu, estació de Fabra i Puig.