Comunicat de la Coordinadora de Catalunya respecte a la vaga 18 d’Octubre

Davant la excepcionalitat del moment que vivim a Catalunya, arrel de la sentencia del Tribunal Suprem que condemna injustament a penes de presó de 100 anys per desobediència , malversació i sedició, a representants polítics i de moviments socials, des de co.bas manifestem el nostre total rebuig a aquesta sentencia venjativa del Tribunal Suprem.

La deriva autoritària i repressiva de l’estat no afecta només al moviment independentista ni tampoc es produeix tan sols a Catalunya com evidencia la condemna als joves d’Alsasu…etc. Aquest règim que no permet l’exercici del dret a l’autodeterminació és el mateix que castiga a les classes treballadores amb polítiques neoliberals, que asfixia la legítima protesta amb la llei mordassa i assegura els interessos de les elits i del capital –amb la monarquia al capdavant- en detriment de les classes populars via article 135.

Votar no potser un delicte i engrescar a la gent a que ho faci tampoc, així com tampoc pot ser-ho treballar per la societat que esculli la majoria de nosaltres. Per això, avui estem de dol, per les persones represaliades i perquè s’hagi fet palesa la manca de democràcia al país.

Fem una crida a continuar manifestant-nos pacíficament en contra de les injustícies i per formar entre tots i totes la societat que volem, una societat participativa, on el més important sigui la veu del poble.

Des de el respecte a la pluralitat que tenim a la nostra afiliació, e independentment de la decisió que prengui cadascú o cadascuna us informem que  divendres 18 d’octubre hi ha convocada una vaga general a Catalunya pel Sindicat CSC e IAC  i que els treballadors i treballadores que ho creguin convenient poden adherir-s’hi.