Solidaritat amb el Poble Xilè

El sindicat co.bas, integrat com a observador en la FSM (Federació Sindical Mundial), expressa la seva solidaritat amb la lluita del Poble Xilè.

Denunciem l’autoritarisme i la repressió del govern Piñera contra les justes demandes dels treballadors i treballadores.

Els estudiants, els treballadors, els pagesos, els joves, el poble de Xile estan lluitant contra el creixent cost de la vida, a causa dels augments en els preus en els Mitjans de Transport. Les mobilitzacions expressen la indignació popular general i la ira contra les polítiques antilaborales que apunten al “desenvolupament” i la rendibilitat dels grups empresarials. Polítiques que condemnen els pobles a la pobresa i la misèria privatitzant els serveis bàsics i ampliant el cost de la mobilitat per a les famílies dels treballadors.

La necessitat d’ingressos ha de realitzar-se amb impostos als rics i les multinacionals, no ha de substituir-se per ingressos a través del transport quan no hi ha una xarxa de transport publico suficient. És urgent integrar la visió ecològica de la descarbonització en tota lluita de classes com la de Xile, però no s’avançarà en ella mentre el capitalisme és l’hegemònic.

co.bas expressa el seu suport i la seva solidaritat amb les grans manifestacions populars a Xile i donem suport a les seves justes demandes.