8 Març: Dia Internacional de la Dona Treballadora. Cap a la vaga de 24 hores. Ni un pas enrere.

Per segon any consecutiu, a més de les vagues de consum i cures, les organitzacions sindicals hem convocat vaga laboral de jornada completa. Poc ha canviat des de l’any passat i ens continua semblant injust i indecent que les dones sofrim discriminació a diferents nivells solament per ser dones.

Per què diem que és una vaga feminista?

Perquè l’objectiu és l’equiparació real de drets entre homes i dones.

No tenen reconeguts les dones aquests drets?

Segons les lleis, sí, però només en teoria. En la pràctica el salari mitjà de les treballadores és un 25% inferior al dels homes. El treball no remunerat de cures a la família continua recaient majoritàriament en nosaltres i no tenim la mateixa llibertat per a transitar pels carrers que els homes.

És necessari convocar Vaga?

És clar que sí! Si volem aconseguir l’objectiu d’igualtat real entre homes i dones, i tenint en compte que fa segles que estem en la mateixa situació, hem de començar a fer passos ferms de lluita, perquè es converteixi en un tema central de debat en totes les polítiques, si no correm el perill de seguir en la mateixa situació uns quants segles més.

Qui està convocat a participar en la vaga?

Des de co.bas fem una crida general a tota la classe treballadora a parar la producció. Aquest any hi ha consens entre les organitzacions feministes i sindicals que participin en la vaga general laboral homes i dones. Si partim de la base que la dona és la part de la societat que sofreix en major mesura la desigualtat i la precarietat en les seves condicions de treball, necessitem la solidaritat i compromís de l’altra part de la societat perquè la vaga sigui un èxit i anem fent passos reals per a aconseguir aquesta igualtat.

A més, si entenem que la vaga de cures només la realitzaran les dones, per visibilitzar aquest treball no remunerat familiar que fem cada dia, els nostres companys necessitaran estar de vaga per a atendre els fills i filles, persones dependents, etc.

Per què demanem específicament pensions dignes de jubilació per a les treballadores?

Perquè en ser majoritàriament les dones les que sol·liciten les jornades reduïdes i excedències per a l’atenció de menors, la seva cotització és molt de menor en arribar a la jubilació i per tant les seves pensions més reduïdes.

Per què les retallades socials han incidit especialment en pitjor qualitat de vida en les dones?

Perquè mentre no aconseguim revertir aquesta situació, en què les dones s’ocupen majoritàriament de les cures familiars, les retallades en escoles d’infància, residències de majors, atenció domiciliària, etc. incideixen directament en el temps dedicat per nosaltres a aquests treballs.

Com podem eliminar la bretxa salarial?

Amb polítiques reals d’equiparació de salaris que es revisin conveni a conveni i que reverteixin aquesta situació en la qual, sense causa objectiva quant a coneixement i capacitació, els treballs exercits majoritàriament per dones són els pitjor pagats.

Per què les lleis sobre violència de gènere no són efectives?

Perquè no estan dotades dels recursos econòmics i humans suficients per a dur-les a terme, quedant així en paper mullat. Mentrestant, ens continuen matant, agredint i violant només pel fet de ser dones. Estem FARTES d’aquesta situació i volem que se li posi solució real JA.

Tenim 1.000 raons per anar a la vaga aquest 8 de març. Participa en ella activament! No miris cap a un altre costat fent veure que no va amb tu! En la història tots els assoliments aconseguits van ser aconseguits amb lluita i mobilització. Sigues part activa en la història d’aquesta lluita!

JO HO TINC CLAR!

EL 8 DE MARÇ JO PARO TOTA LA JORNADA!

NI UN PAS ENRERE!