11 de setembre 2019

Com cada any, des de el sindicat co.bas ens tornem a posicionar a favor del dret a decidir-ho tot, a favor del dret d’autodeterminació, de la democràcia participativa i directa, sempre vinculat a la millora dels drets socials i laborals de la majoria de persones que viuen i treballen a Catalunya, cosa que el procesisme ha obviat.

De la mateixa manera que vam impulsar fa anys la denuncia de la corrupció política davant de l’estàtua a Rafael Casanovas, on els polítics feien l’ofrena floral típica, vàrem impulsar a la diada actes conjunts amb la Marxa de la Dignitat amb intervencions dels moviments socials que lluiten per una alternativa al sistema capitalista imperant.

Aquest any seguim denunciant un cop mes la repressió que pateixen líder polítics i milers de activistes socials sancionats amb la Llei Mordaza, front a tota aquesta situació, la Plataforma 3 d’octubre plantejarà respostes unitàries a la sentencia que englobin totes les repressions, front tot això, cal seguir exigint l’absolució i arxivament de les causes penals i la derogació de la llei Mordaza que l’actual govern del PSOE no fa.

Les lluites socials i l’autoorganització a les empreses i als barris ens mostren el camí cap a un regim democràtic, on la majoria treballadora puguin decidir el model de país que volem. La lluita de la PAH i del sindicat de llogaters pel dret al habitatge, la lluita contra la Llei Aragonès que consolida  l’externalització de serveis públics cap un negoci privat, la lluita feminista, la lluita per la derogació de les reformes laborals i de pensions del PPPSOE, la lluita contra la llei d’estrangeria i per el dret a refugi, la lluita internacional front l’emergència climàtica, son els elements bàsics amb els que de fer front al regim monàrquic del 78.

Per tot això des de co.bas cridem a participar el 11 de setembre als actes i mobilitzacions on això sigui present, aquesta es la prioritat per construir un nou regim on la democràcia sigui social, on la redistribució de la riquesa i el repartiment de tots els treballs sigui present. La intervenció d’aquest moviments socials que vinculen lluita nacional i social es farà al mati, de 11h a 14h al c/Pujades cantonada amb Passeig Lluis Companys (entrada del Parc de la Ciutadella).

Nomes el poble salva el poble, les correlacions de forces per canviar el regim actual només es podran construir si la qüestió social beneficia a les majories treballadoresi per això cal sortir al carrer, participar a tots els debats i assemblees exigint poder votar totes les qüestions, construint una sobirania des de baix amb la democràcia participativa.

VINCULAR LA QÜESTIÓ NACIONAL A LA QÜESTIÓ SOCIAL, BASE DE TOTA REPÚBLICA