Rebuig a l’assalt racista al centre d’acollida de menors a El Masnou

El passat dijous 4 de juliol a la tarda, va produir-se el que, després dels atacs a Canet de Mar i Castelldefels, ja és el tercer atac racista contra un centre d’acollida de menors, uns centres finançats per la Generalitat i gestionats per la cooperativa EDUVIC.

El conflicte va començar quan un grup organitzat format per integrants de l’extrema dreta va sumar-se a la concentració en rebuig a l’intent de violació que un dels menors havia protagonitzat dies abans alhora que buscava frenar la criminalització racista contra tots els menors.

Aquest grup organitzat va dirigir-se a l’alberg d’acollida amb actitut violenta i va trencar el cordó policial, un cordó policial que, segons el que indiquen diversos testimonis, comptava amb els suficients efectius per frenar l’assalt. Amb tot, l’atac va acabar amb un total de 4 persones ferides, dos menors i dos educadors i amb diversos menors amb crisis d’ansietat.

Des de co.bas criminalitzem aquest atac racista organitzat per l’extremadreta. Exigim a la Generalitat la màxima contundència contra els assaltants per tal de no normalitzar agressions racistes tant greus com les que hem vist en el darrer any. Així mateix, a la vegada que creiem necessària una major protecció dels centres per part dels Mossos d’Esquadra, exigim a la Generalitat i l’empresa gestora del servei d’acollida, EDUVIC, que dotin d’un protocol real i dels recursos necessaris davant de possibles nous atacs per poder protegir així, a menors i educadors. Finalment, creiem necessari avançar cap a la fi de l’externalització del servei i que sigui la pròpia Generalitat l’encarregada de gestionar-lo com a servei públic per tal de dotar de més recursos i millors condicions a educadors i menors, acabant així, amb la seva actual desprotecció.

CAP AGRESSIÓ RACISTA SENSE RESPOSTA! MÀXIMA CONTUNDÈNCIA CONTRA ELS AGRESSORS!