En defensa de les llibertats i els drets fonamentals i en contra de la Repressió

Davant la gravetat dels esdeveniments que estem vivint els últims dies, a Catalunya, i davant la possibilitat que la repressió política vagi en augment en els dies vinents, i s’estengui a l’àmbit sindical i moviments socials; des del sindicat co.bas, expressem la nostra profunda preocupació -que va molt més enllà de l’1 d’octubre-, per la involució democràtica i la supressió de llibertats i drets fonamentals que estem sofrint.

L’atac a alguna cosa tan bàsic com la reivindicació al dret a decidir, recollit fins i tot en l’àmbit de l’ONU, així com la deriva autoritària del Govern del PP aplaudida per C’s, ha aconseguit, amb les detencions de càrrecs públics i registres de locals executades per la Guàrdia Civil, cotes difícilment atribuïbles a un govern veritablement democràtic.

Però aquesta excepcionalitat no és nova per a la classe treballadora, des de la implantació l’agost del 2011, de la reforma de l’article 135 de la Constitució -on es va legalitzar les retallades en les prestacions de desocupació, polítiques d’ocupació, retallades en les pensions, sanitat, etc.-, per complir les normatives neoliberals europees.

Les reformes laborals del PP i PSOE, recolzades pels partits nacionalistes CiU (ara PDCAT), i PNV, han destruït molta ocupació digna i ho ha transformat en precari. «La llei mordassa», ha portat a companyes de sindicats i moviments socials a la presó, i fins a twitters i twitteres per simplement expressar lliurement el seu dret a ser lliures i dir el que pensen.

Tots aquests fets que s’han estat produint en els últims anys, lamentablement, no han tingut una resposta contundent per part de la classe treballadora, bé per correlació de forces, bé per inacció dels anomenats sindicats responsables.

Com a classe treballadora i com a sindicat tenim l’obligació de posicionar-nos davant les noves violacions de drets fonamentals com la llibertat d’opinió, la llibertat d’expressió i contra la repressió.

Des de co.bas cridem a la classe treballadora a donar suport i participar en totes aquelles convocatòries de mobilització, inclosa la vaga general, que tinguin com a clar objectiu i finalitat el rebuig de qualsevol forma de repressió, per la defensa de les llibertats i la lluita per la recuperació de drets socials perduts.