La Marea Pensionista amb la jornada de lluita 13-D, convocada per la Coordinadora Estatal per la defensa del Sistema Públic de Pensions

A Barcelona la manifestació ha acabat davant l’oficina del Síndic de Greuges, on s’ha fet lliurament de les reivindicacions que planteja el col·lectiu i s’ha llegit un manifest.

Durant el recorregut els manifestants han corejat diferents lemes com “Governi qui governi, les pensions es defensen”, “Públiques sí, privades no” o “No a la privatització”. Encapçalava la manifestació una gran pancarta amb el lema “Salvem les pensions d’ara i sempre” (“Salvem les pensions d’ara i de sempre”).

La manifestació s’ha realitzat en el marc de la jornada de lluita estatal convocada per la Coordinadora Estatal per la defensa del Sistema Públic de Pensions, amb manifestacions i concentracions en diferents ciutats de l’Estat (Madrid, València Sevilla, Múrcia, Màlaga, Alacant, Gijón, Santiago, Tenerife…) en uns casos davant les oficines dels defensors del poble o de la Seguretat Social i en uns altres davant les delegacions del govern, amb el lema comú “En defensa del sistema públic de pensions i dels drets laborals i socials”.

Cal recordar que entre les principals reivindicacions de la Marea Pensionista, que porta diversos anys impulsant o participant en mobilitzacions unitàries com les Marxes de la Dignitat, es troben el finançament suficient de les pensions públiques a través dels Pressupostos Generals de l’Estat, reimplantar la revaloració automàtica de les pensions en relació a l’IPC, la jubilació a 65 anys, el dret als subministraments bàsics garantits (aigua, llum, gas), l’eliminació de tot tipus de copago o repago, avançar cap a una pensió i salari mínim per sobre dels 1080 euros mensuals, derogar l’actual sistema de cobertura de llacunes de cotització, acabar amb la bretxa de gènere en salaris i pensions i oposar-se a la privatització dels serveis públics.