Derogació de la LOMCE. 26-octubre, suport a la vaga d´estudiants

co.bas sindicat de classe dóna suport a la vaga d’estudiants en contra de la LOMCE de dimecres 26 d’octubre.

La LOMCE és una llei zombie, que viu encara que ni té credibilitat social, suport parlamentari, ni arguments científics que la validin.

Igual que als videojocs, als zombis se’ls extermina, I a les lleis zombies encara amb més raó.

Les revàlides de 4art d’ESO són un instrument al servei de l’elitització dels ensenyaments superiors. No són res més que un filtre per evitar que els fills i filles de les classes populars (en el bon sentit de la paraula) vagin a la universitat. La resta és música de fons. I a més dolenta.

Tot i que el Departament d’Ensenyament jura i perjura que no farà les revàlides a Catalunya. Aquest búnker de l’extinta Unió Democràtica no té cap credibilitat. Són molts anys plens de mentides. No sé si coneixeu la història de Pere i el llop. Doncs, això.

Els pocs recursos que té el sistema educatiu els hem de dedicar a ensenyar i a aprendre. No a cronometrar ni a buscar el retorn a un passat en blanc i negre. Barcelona ja va dir ben clar aquests dies què cal fer amb el franquisme.

Necessitem una escola al servei de la societat, que vetlli pels interessos dels alumnes independentment del seu origen social i cultural. Una escola que sàpiga dedicar-se més a qui ho té tot més difícil. Una escola que eduqui persones i no competidors. Una escola a les antípodes dels lladres encorbatats d’ESADE.

Perquè ja fa uns cursos que la universitat ha esdevingut un luxe inaccessible per a moltes famílies, una eina de perpetuació de les desigualtats obscenes que malauradament estem acostumats a observar.

Perquè no ens resignem i tenim una proposta diferent. Perquè serà la darrera gran mobilització abans de la tramposa investidura del lamentable Rajoy. Perquè malgrat tot, el món avança, i la llibertat i la justícia també, si empentem una mica. I ara és el moment de fer un cop de mà als estudiants. Hem d’ajudar-los en aquesta vaga.