Conversa amb Costas Lapavitsas – 23 de febrer a les 19 h a la SALA MEIER del MACBA

Els periodistes Laia Altarriba, Marta Prat i Joao França conversaran amb l’economista de la SOAS Universitat de Londres i ex-diputat de Syriza sobre l’actualitat a Grècia i Europa, i sobre les propostes per portar a terme un projecte emancipador en l’actual context.

A la conversa es parlarà de la crisi grega i de l’experiència de Syriza durant la primera meitat del 2015. Li demanarem al Costas Lapavitsas el seu punt de vista sobre el que ve succeir i sobre què creu que s’hauria d’haver fet en aquell context. En segon lloc parlarem de l’incert context europeu, en el que la crisi econòmica continua colpejant als països perifèrics, i fa trontollar la banca italiana, i on les eleccions a Holanda, França, Alemanya i potser a Itàlia poden fer que l’Eurozona finalment trobi el seu “moment de la veritat”. Per últim li demanarem a en Costas que ens parli de les propostes que ell creu que servirien per posar les bases d’un projecte emancipador al seu país i a Europa, i ens centrarem en l’últim informe que ha publicat, “El fracàs de l’Eurozona i un nou camí per a Grècia”, en el que proposa la sortida de Grècia de l’Eurozona i en el que quantifica molt detalladament les conseqüències i les polítiques econòmiques que s’haurien d’activar per gestionar tal situació.

L’acte comptarà amb la col·laboració de nombroses organitzacions com:

Ekona Cooperativa de Polítiques Públiques, Observatori del Deute en la Globalització, Plataforma per l’Auditoria Ciutadana del Deute, Espai Fàbrica, Espai Marx, Plataforma Sortir de l’Euro, Revolta Global-Esquerra Anticapitalista, Viento Sur, Sindicat co.bas i Sindicat IAC.

L’acte es portarà a terme el dijous 23 de febrer a les 19 h a la SALA MEIER del MACBA. Hi haurà interpretació de l’anglès al català, que serà a càrrec de KÓINOS.