Manifestació Volem Acollir 18 de febrer a les 16h de plaça Urquinaona fins al passeig Marítim

En el marc de la campanya unitària “Casa nostra, casa vostra”  prepara per a aquest dissabte 18 de febrer la Manifestació Volem Acollir, que serà la mobilització més gran d’Europa per exigir un canvi global de les polítiques de fronteres i de refugi. La marxa insta el govern espanyol a complir la legalitat internacional i els compromisos d’acollida, i apel·la les institucions catalanes a donar una resposta clara i contundent a la crisi del refugi que viu Europa.

La Manifestació Volem Acollir surt de la plaça Urquinaona les 16h i va fins al passeig Marítim, a l’altura del parc de la Barceloneta. La ciutadania sortirà del centre de la ciutat, i portarà el seu clam fins al Mediterrani, on l’any passat van morir més de 5.000 persones per culpa de les polítiques de fronteres de la Unió Europea.

L’organització demana als assistents que hi vagin vestits de blau, amb cartells de color blau, o amb les banderoles blaves de Casa nostra, casa vostra.

La Manifestació Volem Acollir porta per lema “Prou excuses! Acollim ara!”. Això és el que hi haurà escrit a la pancarta que obrirà la marxa, i que duran un grup de persones refugiades i migrants. Al darrere, una altra pancarta amb l’eslògan “No més morts. Obrim fronteres!” obrirà un bloc d’organitzacions socials que treballen migració i refugi. I el tercer bloc aplegarà entitats de la societat civil, amb la pancarta “Catalunya, terra d’acollida”.

Al darrere, hi haurà persones migrants, un bloc juvenil, i un grup de la Xarxa Educativa, que, en els últims mesos, ha portat a les escoles el clam per l’acollida i ha mobilitzat la comunitat educativa i les famílies.

La Manifestació Volem Acollir és previst que arribi a les 18 h al parc de la Barceloneta. Allà, hi haurà una escenografia muntada per la Fura dels Baus, que va ser la responsable també del Gran Concert del Palau Sant Jordi. I, al port, hi haurà atracat el veler Astral, de Proactiva Open Arms. Intervindrà la Barcelona Gipsy Balkan Orchestra, i hi haurà parlaments de dues persones refugiades: Dara Ljubojevic, que va arribar a Catalunya durant la guerra dels Balcans, i Meera Zaroor, que va venir de Síria ara fa tres anys.