Celebrada a Barcelona l’assemblea general de co.bas Catalunya.

"Enfortir l'estructura de co.bas és enfortir la solidaritat obrera i la nostra capacitat per defensar i aconseguir drets."

Dissabte 30 de setembre al matí, al Casal Transformadors de Barcelona i coincidint amb el 20è aniversari de l’organització, s’ha celebrat l’assemblea general de co.bas Catalunya 2023 amb gran participació de l’afiliació.

S’ha fet balanç de la situació de la classe treballadora de Catalunya. Només fent una bona anàlisi de la situació podem dissenyar un pla estratègic que ens permeti propiciar les accions necessàries per a lluitar contra la precarietat laboral i el risc d’exclusió social.

S’ha analitzat l’evolució de l’atur, els tipus de contractes i on ens té abocades  la reforma laboral pactada entre UGT i CCOO i la CEOE.

Des del sindicalisme combatiu de co.bas  es continuarà enfortint el moviment dels pensionistes i reclamant un salari mínim català, com a principals eixos a desenvolupar per a defensar els nostres drets.
Durant la jornada, s’ha posat especial interès en el canvi climàtic, en com afecta en els llocs de feina presents i futurs i en com mitigar-ne l’impacte.

S’ha fet també una important exposició sobre la necessitat de protegir la salut contra els riscos derivats de l’exposició a radiacions ionitzants (gas Redon) als sectors laborals que desenvolupen la seva feina a obres, túnels, mines, activitats termals, etc.

Dins del nou full de ruta de co.bas per als 4 anys vinents està propiciar assemblees de Catalunya anuals com a eina de coordinació de l’acció de RLT i afiliació. Es vol connectar i donar suport als diferents conflictes obrers, enfortir les comissions de treball i millorar la nostra difusió i extensió.

Finalment, s’ha aprovat una resolució de suport perquè L’Obrera de Sabadell es quedi al barri i pugui continuar duent a terme la seva tasca.

Totes les persones presents hem acceptat el repte i el compromís de continuar al servei de la defensa dels drets de la classe treballadora.