Caravana a Grècia: Obrint fronteres

Una iniciativa que sorgeix de la necessitat de respondre a les polítiques migratòries de la Unió Europea, que cada vegada s’acosten més a la barbàrie, totalment alienes al dolor i al sofriment que estan ocasionant.

Dia a dia s’expulsa a les persones migrants i sol·licitants de protecció internacional a causa d’aquestes polítiques; s’ultratgen joves subsaharians a la tanca de Melilla; es permet que morin al mar i a les fronteres persones que fugen de guerres i conflictes, de la fam, de la tracta de persones, de les violències en les seves múltiples formes; persones en situació de vulnerabilitat i es consent l’agressió i violació de dones i nenes. Les institucions i governs europeus han optat per protegir els drets del mercat i vulnerar els drets de les persones.

Vies legals i segures per a totes les persones refugiades i migrants.

D’altra banda, les polítiques migratòries i d’asil de l’Estat espanyol són una mostra de l’exclusió, el dolor i la mort que generen l’incompliment dels drets humans i dels convenis internacionals. És el moment de construir ponts on s’aixequen tanques! Volem exigir que es compleixin els seus drets i denunciar els responsables d’aquesta barbàrie.

Fins al 25 de Juliol una caravana d’autobusos solidaris anirà a Tessalònica, procedent de Barcelona i diverses ciutats de l’estat espanyol per denunciar les polítiques migratòries europees i exigir als estats que compleixin amb les seves obligacions davant els i les sol·licitants d’asil.

Volem incidir especialment en les vulneracions de drets i les múltiples violències que pateixen les dones i les nenes en el trànsit cap a territori europeu. També denunciarem la situació deplorable en què es troben les dones embarassades, les que han de parir o senzillament les que tenen el cicle menstrual, sense condicions higièniques ni d’intimitat.

Cridarem ben fort contra les polítiques patriarcals -armes, guerres, fronteres- que separen a la humanitat entre qui té dret a la vida i qui no en té!

Dones Caravana a Grecia