Amb els sindicats francesos i les Armilles Grogues: Carta al consolat 5-febrer i Xerrada 16-febrer

A l’atenció de:

Cònsol de França a Barcelona

Ambaixador de França a Espanya

Govern de la República de França

Des dels sindicats, organitzacions i col·lectius signants, recolzem les reivindicacions que els sindicats francesos i les Armilles Grogues han anat exigint al Govern de Macron des de fa 11 setmanes de lluita i especialment avui, amb la vaga general del dia 5 de febrer de 2019, que és una resposta unitària i contundent a la brutal repressió de Macron i el seu govern, amb la operació de propaganda que anomenen “gran debat nacional”.

L’internacionalisme solidari de les nostres organitzacions s’expressa en moments difícils per a la classe treballadora, especialment quan les milers de detinguts i represaliats a França són una vergonya per a totes les persones demòcrates. Exigim la retirada de la llei  “anti-casseur” i l’amnistia per a totes les  “Armilles Grogues” condemnades.

La solució al conflicte social és més democràcia, podent presentar allò que decideixin les assemblees a referèndum d’iniciativa popular sense límit de matèries.

Estem amb les persones treballadores franceses que exigeixen “l’augment immediat dels salaris, els subsidis i les pensions; el dret incondicional a la vivenda, la salut, l’educació, als serveis públics i gratuïts per a tothom” (Assemblea d’Assemblees de Commercy).

La lluita dels francesos i les franceses és la lluita de tots i totes contra els governs de la UE i la pròpia UE, que és l’Europa del Capital. És la lluita de tots i totes per una Europa dels treballadors i les treballadores i dels pobles.

Còpia als sindicats CGT de França i Sud-Solidaires