8 de març

Celebrem aquest 8 de març després de dos anys de pandèmia i combatent una nova crisi econòmica i social. El que no és nou, és que aquesta crisi afecta més les dones. Increment de la pobresa i la precarietat, pèrdues d’ocupació, negocis frustrats, ERTOs, multiplicació de les tasques de cures, renúncia a la carrera laboral… Les treballadores pateixen una major precarietat laboral i la bretxa salarial porta les dones a percebre salaris un 24% més baixos que els dels homes.

Amb quines polítiques específiques es reverteix aquesta situació?

Amb aquesta reforma laboral, per exemple? Només la patronal en surt beneficiada.

Cronifica la precarietat i consolida les subcontractacions; referma un model productiu basat en la parcialitat, totalment incompatible amb la conciliació familiar; cimenta els mecanismes RED que converteix els ERTOS en un mecanisme permanent per a les reduccions de jornada i la suspensió de contractes…

Per quan atorgar valor econòmic i social als treballs de cures? Ho fan sobretot dones de manera no remunerada.

Funcionaria el nostre sistema sense aquestes tasques que les dones fan gratuïtament? Segons la revista Forbes, si s’inclogués el treball domèstic no remunerat en el mesurament del PIB, “l’hauria elevat en un 26 per cent”.

Aquest 8 de març del 2022 volem visibilitzar i posar en valor les lluites que s’han activat en els sectors més feminitzats. Com la denúncia de les Kellys a aquesta Reforma laboral, doncs pateixen en primera persona les conseqüències de l’externalització de contractes. O les nostres companyes del SAD (auxiliars de neteja i treballadores familiars) que exigeixen un conveni propi de la ciutat de Barcelona que eviti salaris de misèria i la vulneració constant dels drets laborals, de salut i socials.

Aquest 8 de març, des de co.bas, seguim exigint la derogació de les Reformes Laborals, perquè les nostres vides necessiten condicions laborals dignes.

Avui i sempre, cridem a la mobilització de totes les dones, a la unitat de la classe treballadora i al treball conjunt amb moviments com el de la defensa de les pensions, el feminista, l’ecologista i molts d’altres.

PER LA DEROGACIÓ DE LES REFORMES LABORALS!

NO A LA BRETXA SALARIAL. A IGUAL TREBALL, IGUAL SALARI!