29 de maig a les 10:30h a Pç. Urquinaona

Coincidim en què cada dia que passa sense garantir el Sistema Públic de Pensions i pensions públiques dignes, justes i suficients, es redueixen les pensions i s’apropen noves retallades.

Cada dia que passa sense derogar les reformes laborals i de pensions augmenta la precarietat, la desigualtat i la pobresa.

El govern de l’Estat, té la responsabilitat de prendre la iniciativa per garantir les nostres reivindicacions, així com els Governs i Parlaments de les Comunitat Autònomes han de fer el que sigui necessari perquè així sigui possible.

És per això que el dia 29 de maig fem una crida a tots els Pobles i Comunitats de l’Estat a sortir al carrer i manifestar la nostra ferma voluntat d’exigir les reivindicacions que portem reclamant des de fa més de tres anys amb mobilitzacions permanents.

La pandèmia que estem patint ha posat en qüestió el nostre dret a la salut i milers de persones grans i pensionistes han pagat amb la seva vida la improvisació, les retallades i deficiències dels Sistemes Públics de Salut;  aquest dia recordarem el dret a les persones que ja no estan amb nosaltres i exigirem garantir el nostre dret i el de tota la ciutadania a la salut; els nostres drets com a persones pensionistes no caduquen amb l’edat i l’exigència d’una vida digna i saludable forma part de les nostres reivindicacions.

Coincidim en exigir que les promeses realitzades per garantir pensions i salaris dignes es compleixin; derogar les retallades de les reformes de pensions de 2011 i 2013 i les Reformes laborals de 2010 i 2012 i assegurar pensions públiques mínimes i salari mínim suficient que permetin a les persones, sense distinció de gènere, a accedir a unes condicions de vides dignes. Reclamem adoptar mesures eficaces per a erradicar la bretxa de gènere en salaris i pensions.  Rebutgem les noves retallades que s’anuncien per al 2021 a les quals ha donat cobertura el Pacte de Toledo i ens oposem a què les cotitzacions socials es privatitzin en fons privats de pensions, com pretén el ministre Escrivá amb la seva proposta de Plans de Pensions Privats d’Empresa. Exigim que es faci el que sigui necessari perquè les reivindicacions que estem reclamant amb les nostres mobilitzacions des de fa més de tres anys es garanteixin.