15-M a Barcelona

El moviment 15M ha ressorgit a França amb #NuitDebout cinc anys més tard. Des del 31 de març, la Plaça de la República està ocupada per fer escoltar la veu de la protesta. La lluita, tant a França com aquí, va més enllà de la reforma labora.

Aquest diumenge 15 de maig a la Plaça Catalunya de Barcelona s´han trobat les lluites pel dret a l’habitatge, la sanitat, l’educació, papers per tothom, Iaioflautes, Assemblea d´aturats, entre altres. La marxa, encapçalada per una pancarta sota el lema: Pobles dempeus, Construïm sobiranies; ha sortit cap la Ronda Universitat, a continuat pels carrers Aribau, Rosselló i pel passeig de Gràcia fins a la seu de la Unió Europea, per tornar novament a la Plaça Catalunya.

Al seu pas per la seu de la Unió Europea, on des de dissabte hi ha una acampada pels refugiats. Els manifestants s’han aturat i han fet un minut de silenci en solidaritat.

Amb la mobilització organitzada pel moviment #GlobalDebout per aquest dia, s´han realitzat a més de 500 ciutats de tot el món.