Comunicat de suport de co.bas a la plantilla d’Eulen de l’Aeroport de Barcelona-El Prat

Els treballadors i treballadores d’Eulen, responsables del control d’equipatges de l’aeroport de Barcelona-El Prat, es troben immersos en un conflicte laboral com a conseqüència de les retallades de les seves condicions laborals patides els darrers anys.

Recordem que aquest servei era públic, i com a conseqüència de les polítiques privatitzadores del govern del PP (regalant empreses als seus amics), va passar a licitar-se a empreses privades que tenen com a únic objectiu precaritzar els llocs de treball per enriquir els accionistes. AENA en el seu afany de lucre ha anat retallant la quantitat econòmica oferta a les empreses per realitzar aquest servei, i aquesta retallada, novament, ha recaigut en els salaris dels treballadors i en la reducció de plantilla per cobrir el servei, arribant avui dia a salaris de 900€ i jornades interminables, en una feina tan important com és el control d’equipatges en l’aeroport (tan preocupat per la seguretat com diu el govern que està).

Els treballadors i treballadores ens estan donant una lliçó de dignitat i sindicalisme de base, no deixant-se acovardir per les amenaces del govern d’imposar un laude i votant en assemblea si accepten l’acord o segueixen lluitant.

És inadmissible que es conculqui el seu dret a la vaga utilitzant la Guàrdia Civil per reforçar el servei i exercir d’esquirols, mentre els treballadors i treballadores estan lluitant. Així com la imposició d’un LAUDE IL·LEGAL que invàlida qualsevol possibilitat de millorar les condicions laborals.

El dret de vaga és un dret constitucional que tenim la classe treballadora per millorar les nostres condicions laborals i cap institució té dret a trepitjar-lo d’aquesta manera (quan els interessa bé que se salten la constitució!).

Des del Sindicat co.bas ens solidaritzem totalment amb la lluita dels treballadors i treballadores d’Eulen, i exigim a AENA i a Foment que busquin una solució satisfactòria per als treballadors.

A la resta de treballadors i treballadores també els volem fer arribar una reflexió sobre la solidaritat amb els treballadors en lluita: avui ens toca ser solidaris amb ells i demà serem nosaltres els que també necessitarem aquesta solidaritat i suport de la resta de treballadors i treballadores.