Catalunya decideix

No hi ha llibertats democràtiques si els treballadors i el poble no poden decidir

Arran la decisió del Parlament de Catalunya de convocar una consulta el proper 9 de novembre i del recurs del Govern Central al Tribunal Constitucional per prohibir-la, des de co.bas volem manifestar:

1r.- El poble de Catalunya ha donat mostres aclaparadores de la ferma voluntat de dur a terme la consulta i d’exercir el dret democràtic a decidir. El nostre sindicat, que sempre s’ha pronunciat pel dret dels pobles a l’autodeterminació, dóna suport sense cap mena de reserva al dret de Catalunya a decidir i, per tant, a la celebració de la consulta el 9 de novembre.

2n.- Argumentar, com fa el Govern, que aquesta consulta és il·legal, només mostra, en primer lloc, que un cop més la llei no és democràtica, que li diuen democràcia i no ho és. I deixa palès que no hi ha cap voluntat a permetre que els treballadors /ores i els pobles tinguin dret a decidir.

3r.- Si hi hagués voluntat de fer prevaler les llibertats democràtiques, el govern hauria d’estar dedicat a modificar la llei que impedeix l’exercici del dret democràtic, en lloc de mantenir-la i amenaçar amb tota mena de catàstrofes si es du a terme la consulta. Modificar la Constitució quan es tractava de fer-nos pagar a tots/es el deute del banquers no va suposar cap problema per al govern i la majoria parlamentària. En 15 dies, van modificar l’Art. 135 de la Constitució al dictat de la Merkel.

4t.- Amenaçar amb tot tipus de plagues bíbliques si es fa la consulta és un argument de dictadors. Escòcia acaba de celebrar un referèndum i no hi ha hagut ni morts ni ferits, ni s’han enfonsat les illes.

5è.- Utilitzar a la resta de l’Estat espanyol el desprestigi d’Artur Mas o Pujol per criminalitzar la consulta, no és més que una vergonyosa maniobra que pretén confondre tots dos personatges amb Catalunya. I Catalunya no és ni Mas ni Pujol, igual que la resta de l’Estat espanyol no és Bárcenas ni Rajoy.

6è.- El futur de Catalunya no el poden decidir ni el Rei, ni el Govern, ni la Troika; l’ha de decidir el poble de Catalunya.

7è.- Nosaltres creiem que la unitat dels treballadors/ores i dels pobles és el camí per acabar tots junts amb el sistema social i el règim antidemocràtic que tenim; no creiem en una unitat imposada. La unitat forçosa divideix els treballors/ores i només beneficia els banquers, la Troika i els que, en nom del capital financer, no tenen més preocupació que garantir que continuem pagant el seu deute i així continuar impunement espoliant els treballadors/ores i els pobles. La unitat que nosaltres volem és la unió lliure dels pobles lliures i això només existirà quan siguin els pobles els que decideixin.

8è.- Els treballadors/ores no podem , de cap de les maneres, donar suport a mesures antidemocràtiques del govern, perquè el crim contra les llibertats democràtiques es girarà contra tots nosaltres. Aquí està en joc per tothom el dret a decidir, està en joc per tothom la defensa de les llibertat democràtiques.

9è.- Des de co.bas fem una crida a tots els treballadors/ores, i en primer lloc als afiliats, a defensar als centres de treball, als barris, amb els veïns i les veïnes, el dret de Catalunya a decidir. I cridem també a totes les organitzacions obreres i democràtiques a pronunciar-nos pel dret de Catalunya a decidir i a mobilitzar-nos per l’exercici d’aquest dret.

Coordinadora Estatal de co.bas

Foto: Per