No més retallades. Que ningú no es quedi enrere

Caminem cap al primer de maig.

Dins de les activitats organitzades per Co.bas per preparar aquest 1r de maig, portem a debatre el model i els serveis públics amb Toni Baberà de Marea Blanca, Maria SanJuan del SAD i delegada de Co.bas, Roser Rodríguez de Transformem UB i Marga Olalla de l’Ajuntament de Barcelona.

Analitzem com ens afecta com a treballadores i com a usuàries, la venda d’empreses públiques al sector privat i de la contractació externa de serveis públics a empreses privades i ho fem en clau de gènere tenint en compte que, habitualment, recau en les dones tot el pes de les cures. El treball és un determinant de salut i aquest, és cada cop pitjor.

Parlem de polítiques públiques (l’habitatge, l’educació, l’ocupació o el desenvolupament social) que haurien d’estar compromeses amb la resolució dels problemes que afecten la qualitat de vida? Que haurien de posar la vida al centre, reconeixent la nostra vulnerabilitat, recuperant la idea de justícia social i no traient benefici d’ella. La vida, cal que sigui DIGNA, SOLIDÀRIA I GRATIFICANT.

Davant problemàtiques globals com la justícia social, la salut, l’habitatge, l’educació, l’economia social, el feminisme, l’antiracisme, la justícia climàtica, pensem col·lectivament estratègies en clau local. Nosaltres som els titulars dels serveis públics, són nostres, ells són només els gestors i ho estan fent pitjor que malament. Cal canviar la legislació, ni un euro dels fons públics a cap servei que no ho sigui, cal plantar cara i fer-ho teixint xarxes. Que no t’enganyin, aquest model erroni no es pot modelar.