Un 8M de classe i combatiu per continuar lluitant contra la precarietat i la discriminació de les dones treballadores.

El pròxim 8 de març és el dia de la dona treballadora, una data que històricament, i especialment en els últims anys, és un dia de lluita i reivindicació dels drets tant laborals com socials i
democràtics de les dones treballadores.

És freqüent escoltar polítics i mitjans de comunicació dir que “cada vegada hi ha més igualtat i que la lluita contra el masclisme ja no és tan necessària”, però la realitat és que les dones encara som les que ens emportem la pitjor part de les crisis econòmiques i problemàtiques d’aquest sistema. Som les que tenim més índexs de pobresa, més contractes temporals (o fixos discontinus), més contractes a jornada parcial o més dificultats per accedir a treballs qualificats per les traves que continua havent-hi per a la conciliació laboral i familiar.

Part d’aquesta desigualtat rau en el fet que els llocs de treball essencials, majoritàriament feminitzats, són els que pitjors condicions tenen: neteja, tercer sector, SAD, gericultores, jornaleres, kellys, entre d’altres. Encara que gràcies a la lluita hem arrencat algunes conquestes, les darreres mesures, com per exemple la “Llei de famílies”, no deixen de ser insuficients, no cobreixen les nostres necessitats.  Altres mesures com la Reforma Laboral directament empitjoren encara més la nostra situació com a treballadores.

També en fenòmens tan rellevants internacionalment com el terrible genocidi de Palestina en mans de l’Estat d’Israel, les dones encara patim més violència específica i premeditada: abusos i  violacions com mètode de tortura, humiliacions públiques, etc.

Davant aquest panorama de crisi constant on la discriminació que patim les dones no s’aconsegueix eliminar des de l’arrel, és més necessari que mai organitzar-se al lloc de treball i construir un sindicat per lluitar pel que és nostre. Comissions de Base som un sindicat que defensa els interessos del conjunt de la classe treballadora, i ho fa construint-se i organitzant-se especialment en els sectors més empobrits i precaritzats.

I a més som un sindicat sociopolític, ja que governi qui governi no només lluitem pels nostres
drets laborals sinó també pels drets democràtics com la igualtat total entre homes i dones, per mesures reals contra la violència masclista, per la derogació de la llei d’estrangeria, per l’aturada de la tramesa d’armes a l’Estat d’Israel i per una Palestina lliure del riu al mar.

Amb tot aquest panorama, el pròxim 8M hi ha convocada una vaga de tots els sectors a Catalunya, com s’ha anat fent els darrers anys des de 2017.  En aquest context algunes companyes es prendran la vaga com una decisió individual de protesta. Des de co.bas donem suport a totes les treballadores que vulguin fer vaga, perquè ens sobren motius per continuar lluitant, però volem remarcar la importància de les vagues com eines de lluita de la classe treballadora i la seva construcció col·lectiva. Per això és important la construcció de les vagues des de la base dels llocs de treball i decidides de forma democràtica pel conjunt de les plantilles, perquè així tinguin el seguiment més gran possible i siguin efectives per aconseguir les nostres reivindicacions.

En qualsevol cas, facis vaga o no, cridem que el 8M sigui una jornada de lluita, i t’animem a venir a construir un bloc de classe i combatiu amb nosaltres!

Per un 8M de classe i combatiu!

Visca la lluita de la dona treballadora!

Derogació de les reformes laborals!

Tot el suport a les dones palestines, diguem prou a l’enviament d’armes!