Som el que fem per canviar el que som

Has anomenat mainadera a un company que s’ha quedat cuidant als seus fills?

Li demanes a la teva companya que somrigui quan està seriosa?

Li has dit a la teva companya ”millor ho fas tu, que et surt millor”?

Alguna vegada uns altres s’han atribuït l’autoria d’una proposta teva?

Sents que no se’t respecta o atén quan intervens en les reunions?

Has contestat a una dona “aquesta no és la forma”, “m’ho pots demanar de bona manera”

quan t’assenyala una actitud no igualitària?

Des de co.bas hem iniciat un procés de “pensar col·lectivament” la percepció que tenim de nosaltres mateix@s, de revisar com actuem i com ens relacionem per a així detectar formes de violència, sovint imperceptibles però que sustenten tota la lògica patriarcal de la nostra societat.

I ho fem des de la voluntat i el compromís polític de canviar la manera com estem en el món, CONSTRUINT RELACIONS EQUITATIVES.

Des de co.bas treballem per no perpetuar les desigualtats de gènere ni la limitació a les dones a participar en rols de lideratge. Ens comprometem col·lectivament a buscar les eines necessàries i a transformar les nostres estructures, promovent la corresponsabilitat; generant espais amplis de participació basats en el consens; promovent la transparència, la confiança i l’accés a la informació; reflexionant sobre com es reparteix la visibilitat pública i la projecció externa; reconeixent i treballant sobre les relacions de poder informals; reconeixent les tasques administratives; identificant a temps les sobrecàrregues de feina i repartint-la equitativament.

Si en algun moment els sindicats van ser útils, avui, són una necessitat urgent.

Per un sindicat de convicció i no de conveniència!