En el nostre article de data 15 de juliol, ens preguntàvem:
“Amb quina autoritat moral ens convocaran a les mobilitzacions de protesta que puguin organitzar? Quin èxit tindrà una possible convocatòria de vaga davant aquesta manera d’actuar?”
Doncs bé, ara ho veurem.
Una vegada més, CCOO i UGT decideixen i actuen pel seu compte. Han acordat convocar vaga al sector de la siderometal·lúrgia de la província de Barcelona per als dies 29 i 30 d’octubre. Tornem a preguntar-nos com seria de diferent aquesta convocatòria si, en lloc d’actuar de manera sectària i unilateral, com fan sempre, haguessin comptat amb l’opinió i la participació de tots/es els/les que formem part d’aquest sector.
Sabem que, perquè la convocatòria sigui un èxit, cal la implicació i el compromís del màxim de treballadors/es (no només dels seus afiliats/des), i quina millor manera d’aconseguir-ho que tractant-nos com a subjectes actius, organitzant a través de les RLPT’s i les seccions sindicals convocatòries d’assemblees a tots els centres de treball, per posteriorment consensuar un document de mínims, sense el qual no se signaria cap pacte amb la patronal.
D’aquesta manera quedaria clar el compromís. Per contra, s’ha tornat a actuar com sempre, menystenint la classe treballadora que diuen defensar. Tot això ens fa pensar, una vegada més, que l’únic que pretenen és una vaga per maquillar la seva imatge. No ens en refiem, tenim infinitat d’exemples en els quals ens han deixat venuts com a classe treballadora.
Sabem que hi ha motius més que suficients per convocar la vaga, però no així. La prepotència amb què està actuant la patronal és vergonyosa i humiliant. Com a exemple, les propostes que han fet:
Proposta de la patronal:
- Increments salarials insuficients
- Sense clàusula de revisió salarial
- Recuperació de la compensació i absorció al 100%
- Retirada de permisos retribuïts no contemplats a l’Estatut dels Treballadors
- Flexibilitat
Per tot això manifestem que, si bé secundem la vaga, ho fem amb caràcter crític envers els sindicats convocants.
Per un conveni just i acordat entre tots/es!
Coordinadora co.bas Catalunya