El número 142 de l’Avinguda Barberà de Sabadell era un edifici propietat d’un banc que feia anys que estava abandonat, brut i ple de rates. L’1 de maig del 2015 es va alliberar l’espai per construir L’Obrera, un centre social ple de vida, d’iniciatives i militància. A dia d’avui hi conviuen el Gimnàs Popular Rukeli, amb més de 60 joves que entrenen setmanalment de forma gratuïta; l’Escola de Popular La Madrasseta, on qui no té recursos per pagar-se classes de repàs escolar va a aprendre-hi; la sala d’actes i xerrades, on s’hi fan esdeveniments culturals i xerrades polítiques que connecten al barri amb els sindicats i la lluita obrera. Un hort urbà, obres de teatres, actes de Festa Major del Barri, xerrades antifeixistes, actes de suport a vaguistes i represaliades, menjador social per sense-sostres, espai d’organització per a grups de dones, etc. Són només algunes de les centenars d’activitats que s’han fet i es segueixen fent a L’Obrera de forma totalment autogestionada.

Ara, desprès de la compra de l’immoble per part de la constructora Nedax amb finalitats únicament especuladores, l’espai està en perill i encarem el desallotjament del pròxim 6 de novembre.

Considerant

Que L’Obrera es un centre social autogestionat.

Que L’Obrera no ha dubtat mai d’estar al costat de les lluites obreres.

Que co.bas Vallès organitzem reunions a L’Obrera al igual que hi vam celebrar la nostra presentació.

Que L’Obrera ha estat un espai que ha acollit lluites com la de las Jornaleres d’Andalusia, la de les treballadores del SAD Zona 4 de Barcelona o la vaga de Titanlux.

Resolem

Que co.bas en solidaritzem i donem el nostre suport a la lluita en defensa de l’espai L’Obrera de Sabadell.