PROPOSTES DE co.bas-TARRAGONA PER LA REUNIÓ DEL DIA 31 DE MARÇ SOBRE EL 1er DE MAIG

El 1er de Maig, en primer lloc, com sempre, ha de ser de continguts de classe i internacionalista. L’OTAN i la UE, són organitzacions capitalistes bel·ligerants contra els interessos de la classe obrera i dels pobles.

Propostes concises que conjuminin la resta de continguts: procurar no caure en la constant rutina alienante- defensista. O sigui; s’ha tractar d’explicar i abordar la lluita diària contra les agressions del capitalisme, però, al mateix temps hem d’explicar i abordar la realitat de les nostres perspectives de classe, sintetitzada en dues consignes: a)_El volem tot (tot el benestar que és possible, donat els avanços aconseguits) per a la classe treballadora i els pobles); b)_Aconseguir la justícia i la pau, és acabar amb el capitalisme. (Això últim, podria ser també el lema de la pancarta).

En la campanya, s’hauria d’explicar l’obligada ofensiva del capitalisme per resoldre les seves contradiccions: ardits per generar les divisions i corrupcions obreres; robatoris de drets laborals, socials i econòmics que ens imposen, etc.

Explicar i abordar la realitat objectiva; crear consciència sobre la capacitat humana existent per obtenir benestar: Que ja fa molt temps que no hi ha motius, humans raonables, perquè hi hagi pobresa. Que aquesta existeix per la imposició i la irracionalitat d’aquesta facció minoritària de la humanitat, repleta d’egoistes i psicópatas. Que la immensa majoria de la humanitat pot acabar amb ells quan adquireixi consciència i l’hi proposi.

La manifestació i la seva convocatòria, hauria de ser unitària per a tota la classe obrera, malgrat les diverses capacitats de sentir-se com a classe i del nivell de comprensió de la lluita de classes.

Hauria de concretar-se un manifest unitari, el més ampli possible, (ojala i així sigui) coincident amb el seu contingut, assumint alhora, que les minories organitzades, que no coincideixin, puguin expressar els seus també. Realitzar una campanya unitària amb octavillas, cartells i amb altres iniciatives informatives i agitativas. Com sempre hem acordat, cada organització podrà fer campanya pròpia.

Sense que ningú faci desistiment dels continguts més profunds de classe treballadora, “estem obligats”, no obstant això, fer un esforç per conjuminar al màxim de trabajadorxs perquè puguin participar, escoltar i valorar sobre la base de les diverses propostes reivindicatives i de lluita.

Al costat de la varietat d’organitzacions sindicals i polítiques que participin en la convocatòria i preparació del 1º de Maig; s’ha de convidar, al fet que participin, als sectors organitzats de la PAH, les Marees de pensionistes, al Grup organitzat de la sanitat, als estibadores, al ESPC (URV), a la Plataformaoppida i a otrxs que hi hagués.

Proposta per organitzar actes de debat amb representants d’organitzacions i algun altre de caràcter individual, sobre la base del 1er de Maig.