Molta participació a l´assemblea de la Marea Pensionista (IV Aniversari)

El dissabte 1 d’abril es va realitzar en les Cotxeres de Sants de Barcelona una assemblea de la Marea Pensionista per celebrar el IV aniversari. La convocatòria va ser seguida per un gran nombre d’activistes per les pensions públiques dignes, membres d’altres moviments socials, sindicats de treballadors (alguns d’ells formen part de CICLO una coordinadora que ha sorgit per unir a sindicats i moviments obrers), estudiants i un altre públic simpatitzant amb la causa.

Van assistir a l’assemblea diverses delegacions de les Comunitats Autònomes on existeixen diferents Coordinadores de Pensionistes que formen part de la Coordinadora Estatal en Defensa del Sistema Públic de Pensions.

Una jornada organitzada excel·lentment i on se sentia la unió, la força, la lluita acció rere acció i el desig de portar fins a on sigui necessària la defensa del dret a les pensions guanyades amb el treball de cadascun dels obrers i treballadors que formen part d’aquest sistema social.

La IV assemblea anual de la Marea Pensionista va comptar amb diferents parlaments tant d’activistes del mateix moviment, que defensaven la unió entre les diferents coordinadores, pretenien portar al parlament les seves reivindicacions i ens mostraven que les accions fan visible la lluita pels drets de qualsevol moviment, com de tècnics. Abans dels discursos de suport i de lluita de l´estiba, els estudiants, els treballadors d’AENA restauració i els taxistes, van tenir lloc els parlaments dels tres tècnics convidats a l’IV aniversari de la Marea Pensionista. En els tres casos, ponències molt didàctiques, ben defensades, clares, reivindicatives i de total suport i admiració per la iniciativa i lluita de la Marea Pensionista.

Després de la lectura del manifest de la Marea de Marees, van anunciar tres actes importants que tindran lloc al maig: 1 de maig, 18 de maig concentració davant els ajuntaments perquè es pronunciïn sobre el sistema públic de pensions i el 27 de maig, la marxa de la dignitat a Madrid que aquest any tindrà entre els principals lemes la defensa del sistema públic de pensions.

L’acte es va acabar amb les cançons dels Iaioflautes, la crema de la vergonyosa carta del ministeri de treball on s’anuncia la falsa i inconstitucional pujada de les pensions un 0,25% i l’ascensió als cels de 4 globus simbolitzant a Rajoy, Báñez, Toxo i Álvarez com a personificació d’aquest panorama que deixa a la població en males condicions..

Per acabar, aquest moviment, que inspira admiració, que s’autogestiona i que lluita pel present i el futur no només d’ells sinó de tots nosaltres, perquè aquests majors sempre han construït per deixar-nos el millor dels sistemes socials, va coincidir a insistir, motivar i promoure un gran moviment social que s’alci en lluita per a la defensa dels drets socials oblidats pel poder capitalista. Molts van ser el discurs però les paraules, idees i propòsits que més es van aclamar van ser: transversalitat, unió, coordinació, força, defensa de drets i transparència.