Les Marxes de la Dignitat han sortit al carrer el 25 de febrer i s’han fet sentir

Al menys 15 ciutats reprenen la mobilització: A Coruña, Alacant, Barcelona, Ciudad Real, Elx, Figueres, León, Madrid, Murcia, Pamplona, València, Valladolid, Xixón i Saragossa. A Sevilla, la més nombrosa amb uns 90.000 manifestants, es va realitzar el 28 de febrer. Han tornat a demanar “Pa, Treball, Sostre i Dignitat” per la ciutadania que encara pateix les retallades dels darrers anys i veu perillar els serveis públics. Tot i que les convocatòries han destacat la defensa de les pensions públiques, amb el lema “Pensions públiques dignes! No al Pacte de Toledo ni a la jubilació als 67 anys”. També per la derogació de les reformes laborals del PP i el PSOE, no al pagament del deute, adoptar la renda garantida de ciutadania, contra la Llei Mordassa o dir No a la Troika.

A Barcelona ha començat la manifestació a les 18h a la Plaça Sant Jaume amb milers de persones, amb diferents col·lectius, on destacava un nombrós d’estibadors del Port de Barcelona que s’han manifestat al costat de les seves famílies i cridava “Ni un pas enrere” després de la decretada reforma del Govern espanyol on conté un ERO encobert.

La manifestació ha finalitzat davant de la seu de la companyia Endesa. Un punt final que coincidia amb un altre dels aspectes claus de la Marxa, protegir el dret a l’energia per sobre dels beneficis de les companyies subministradores, en demanar la nacionalització del sector elèctric en un any clau perquè comencen a caducar les concessions de les centrals nuclears i les hidroelèctriques.

A la mateixa vegada a Figueres es realitzava una concentració amb desenes de persones dins de la jornada de lluita convocada per les Marxes de la Dignitat. També les reivindicacions s’han centrat en la defensa del sistema públic de pensions, recuperar els drets perduts, treballs, salaris i serveis públics dignes.