La Federació Sindical Mundial es solidaritza amb la Vaga de Tècnics de Movistar

La Federació Sindical Mundial (FSM) es solidaritza amb la vaga indefinida dels tècnics de Movistar i els anima a mantenir-se firmes i organitzats des de la base, amb unitat i assembleariament fins arribar a la victòria.

Us reproduïm la carta de solidaritat

SOLIDARITAT INTERNACIONAL DE LA FSM AMB LA VAGA INDEFINIDA DELS TREBALLADORS DE TELEFÓNICA EN ESPANYA

Companyes i companys.

La FSM, que agrupa a 92 milions de treballadors afiliats als sindicats de classe de tot el planeta ha conegut vostra important lluita que s’ha estès ja a 32 províncies de l’estat espanyol.

La vostra vaga indefinida com a col·lectiu de treballadores i treballadors de les empreses contractades i subcontractades, així com en règim autònom, per Telefònica a Espanya, va començar amb una vaga indefinida a la fi de març en la comunitat de Madrid, i es va estendre a tot l’estat espanyol a partir del 7 d’abril.

La multinacional de les comunicacions per la qual treballeu fa anys que aplica mesures
per eliminar conquestes laborals i drets sindicals. Va començar privatitzant desenes de milers de llocs de treball amb l’ajuda de les cúpules de CCOO i d’UGT.

Les condicions de treball, millor dit d’explotació capitalista, del vostre col·lectiu en lluita passen per jornades laborals de 10 a 12 hores de dilluns a diumenge, sense vacances, cobrant a mes vençut només els treballs acabats i sense saber si a final de mes tindreu un sou digne.

Des de l’inici de la vaga, l’empresa amenaça a les treballadores i els treballadors amb que la vaga és il·legal i utilitza tots els seus recursos perquè els mitjans de comunicació burgesos silenciïn aquesta lluita. És la plasmació de la falsa democràcia burgesa que controlen els grans capitalistes.

A més, les cúpules dirigents dels sindicats CCOO i UGT (seguint la pràctica de la CES, Confederació Europea de Sindicats), com a aliats dels empresaris, contribueixen a la divisió de les treballadores i treballadors en lluita, prestant-se a negociar, com sempre a esquena dels treballadors, condicions que solament afavoreixen a l’empresa.

La FSM es suma a les reivindicacions del vostre col·lectiu. D’elles destaquem: millores per a treballadores i treballadors en règim autònom, subcontractats i contractats directes; acabar amb el treball a preu fet; derogació del contracte amb les noves condicions i baixades de barems; incorporació de falsos autònoms a la contractació directa, i que aquest acord sigui d’àmbit estatal per a totes les contractes, subcontractes i treballadores i treballadors en règim autònom.

Tantmateix, la FSM vol traslladar-vos la seva solidaritat amb aquesta lluita, que solament podrà aconseguir els seus objectius amb l’enfrontament organitzat i de classe contra la multinacional. La vostra victòria serà un gir en les dinàmiques de retallades de drets laborals i sindicals en l’estat espanyol de les últimes dècades; ajudarà a lluites en altres països per reivindicacions similars, i serà un dur cop a una de les multinacionals que estén mesures antiobreres com aquestes i pitjors per tot el món.

Animem a les treballadores i els treballadors en lluita a mantenir-vos fermes en la valentia que us ha portat a organitzar-vos i llançar-vos a la vaga, reforçant la unitat per la base, des de les assemblees que us van a portar a la victòria.

I finalment, la FSM també fa una crida a tota la classe obrera internacional a solidaritzar-se i recolzar aquesta lluita que és part de la nostra lluita general per avançar cap a una societat sense capitalisme, que és la real condició perquè es respectin els drets a un treball i una vida dignes.

VISCA LA LLUITA DE LA CLASSE OBRERA!
UN MÓN SENSE EMPRESARIS EXPLOTADORS ÉS POSSIBLE I NECESSARI!
UN MÓN SENSE TREBALLADORS EXPLOTATS ÉS EL FUTUR!