En defensa de l’Ensenyament públic i de qualitat: 9 de març, vaga ensenyament

Des de Co.bas Ensenyament cridem a donar suport a la Vaga Estatal d’Ensenyament que tindrà lloc el proper dijous 9 de Març convocada per la Plataforma Estatal en defensa de l’Ensenyament Públic. Plataforma formada per diverses organitzacions sindicals, estudiantils, de mares i pares i moviments de renovació pedagògica. També cridem a participar de la manifestació que tindrà lloc el mateix dia 9 de Març al matí a Barcelona (Plaça Universitat 12:00 hores). Ara més que mai és necessari cridar tots/es junts/es al carrer contra una llei classista, sexista i anti – educativa com la LOMCE i contra el reaccionari decret universitari del 3+2. No podem deixar d’aprofitar l’ocasió per denunciar també la LEC (la germana catalana de la LOMCE), una llei privatitzadora, jeràrquica i que segrega socialment.

Per què ens mobilitzem?

Professores i professors, estudiants, mares i pares sortirem al carrer aquest dijous 9 de Març per dir NO a la LOMCE, la LEC i el 3+2.

És necessari lluitar contra la LOMCE i aconseguir la seva total derogació abans d’iniciar els treballs per aconseguir un pacte educatiu des de la base que doni a llum una llei educativa que, a diferència de la LOMCE, no desprengui un ferum franquista, que no permeti la presència adoctrinadora de la religió als centres educatius públics, que no permeti les injustes i segregadores revàlides, que no imposi la uniformització lingüística i ideològica, que no segregui per sexes i que no posi obstacles insalvables per estudiar als fills i filles de la classe treballadora: pujada de taxes, reducció de beques i enduriment dels criteris de concessió, reducció del pressupost en I+D i taxa de la FP…

És molt important lluitar contra el decret 3+2 que precaritza i privatitza l’ensenyament universitari, que fa pujar les taxes fins expulsar de la universitat els fills i les filles de la classe treballadora i que buida de tot pensament crític i reflexiu els ensenyaments universitaris.

No podem oblidar tampoc, que la vaga del 9 de Març ha de dirigir també les seves reivindicacions cap a la LEC, germana catalana de la LOMCE que, amb el seu caire privatitzador, jeràrquic i segregador està dificultant el dia a dia de la comunitat educativa catalana amb els reaccionaris. decrets de plantilles, direccions i autonomia de centres.

Qui és el responsable?

El Gobierno central del PP i el Govern de la Generalitat encapçalat per Junts pel Sí són els responsables del desolador panorama educatiu estatal. Són aquests dos governs els que retallen continuament la despesa en educació, els que aproven lleis reaccionaries com la LOMCE i la LEC i els que retallen els drets laborals dels i les docents.

És possible aconseguir els objectius?

El 9 de març ha de ser un nou pas en el camí per forçar al govern del PP –i al de JxSí a Catalunya- a retirar els seus plans neoliberals i privatitzadors.

El 9 de març ha de ser doncs una jornada de resposta multitudinària i contundent que serveixi també per organitzar el moviment de defensa de l’ensenyament públic des de la base creant assemblees de centre i territorials (de professorat, estudiants…) per discutir democràticament entre tots i totes els plans de lluita i la seva continuïtat.

Defensem l’ensenyament públic!

Ni LOMCE, ni LEC, ni 3+2!

Tot el diner públic per a la pública!

Finançament del 6% del PIB!

MANIFESTACIÓ: 12 hores, Plaça Universitat, Barcelona