El Planeta i les Persones primer. Ni CETA, ni TTIP, ni TISA

Fem una crida a participar activament dins la campanya contra el TTIP/CETA/TISA. Ens trobem en un moment crucial de la campanya degut a que durant aquesta tardor podrien ratificar el CETA i finalitzar les negociacions del TTIP.

Està previst el procés d’aprovació de l’Acord Econòmic i Comercial Global (CETA) entre la UE i Canadà sense debat, en la cimera del Consell sobre Política General del 18 d’octubre, per després traslladar-lo a la cimera del 27 d’octubre entre la UE i Canadà en la que tindria lloc la ratificació de l’acord.no-ttip-cadena-humana-jpg-small

El CETA és molt menys conegut que el seu homòleg entre la UE i els Estats Units, el TTIP, però igual de perillós i agressiu i té els mateixos mecanismes perversos:

Sistema de Tribunals d’Inversions (ICS).

Mecanisme de solució de controvèrsies entre inversors i estats que representa una seriosa amenaça al dret dels governs a regular en matèria de salut, medi ambient, finances o altres mesures.

I altre més perillós que l’anterior, és l’anomenada Cooperació Regulatòria, que consisteix en harmonitzar les regulacions i legislacions de tots dos costats que afectin el comerç, les inversions i altres assumptes previstos en l’acord.

Per aquest motiu des de les totes les organitzacions de la societat civil, sindicals, camperoles i polítiques, joves, homes i dones de tot el món convoquem una tardor en resistència per exigir la suspensió dels mal anomenats acords de lliure comerç i inversions, com l’acord entre la Unió Europea i Canadà, conegut com CETA, o el ja conegut TTIP, que es negocia amb els EUA.

Barcelona realitzarà una Cadena Humana pel Dissabte 15 d’octubre a les 17h.

Aquesta Cadena Humana pretén unir l’Oficina de representació de la UE, que es troba a Passeig de Gràcia 90 (cantonada Provença) i la seu del Consolat de Canadà, Plaça de Catalunya, 9.

Per a la seva realització s´ha dividit el recorregut en trams per visibilitzar les diferents organitzacions i lluites sectorials:

Tram 1. Món Educatiu (des del Consolat del Canadà a Pg. de Gràcia)

Tram 2. Món Salut/ Serveis Públics/ Pensionistes (Pg. Gràcia/Pl. Catalunya a Casp)

Tram 3. Món Treball (Casp a Gran Via)

Tram 4. Món Cultura (Gran Via a Diputació)

Tram 5. Món Ecologia (Diputació a Consell de Cent)

Tram 6. Moviments Feministes (Consell de Cent a Aragó)

Tram 7. Altres Moviments Socials (Aragó a València)

Tram 8. Partits Polítics (València a Mallorca)

Tram 9. Campanya No al TTIP (Mallorca a Pg. de Gràcia,90 / Provença)

co.bas hem quedat al carrer de Casp amb carrer de Pau Claris a les 16:45h.