El paper de la dona a la societat del canvi

En aquest moment on hi ha moviments socials il·lusionats treballant per aconseguir canvis a la societat, la posició de la dona continua sense donar passes importants i el nostre paper queda de nou relegat a aspectes secundaris. Continuem tenim notícies diàries sobre l’abús exercit sobre les dones en tots els àmbits, familiars, socials, … continua la violència de gènere, el vet a les dones a tenir una educació, a decidir per elles mateixes, a ser independents, … i no només es donen aquests fets en països o cultures que podem considerar allunyades de la nostre tradició cultural, sinó també a Europa on considerem que estem més avançats en el reconeixement dels drets de la dona.

Acabem de veure com el govern presumptament més progressista i renovador de tota l’Europa actual no ha nomenat cap dona en els càrrecs més representatius del país i la societat ho ha acceptat com un fet normal. I és que la suposada igualtat del món occidental és encara una fita a aconseguir.

És justa una societat on només està representada la meitat de la població?

És necessari que totes ens impliquem en el canvi, que participem a crear una societat realment igualitària. No volem que “ens facin” lleis, que “ens protegeixin”, que “ens defensin”, perquè al fer-ho estan marcant la diferència, ens fan febles i ens discriminen. No volem ser un aspecte del canvi, volem formar-ne part de les decisions, una part activa; volem participar sense que la condició de ser dona jugui a favor ni en contra de les nostres idees, volem que no se’ns menyspreï ni tampoc se’ns ignori. Totes hem de posar el nostre gra de sorra.

A Barcelona la manifestació d’enguany tindrà com a consigna

“LA REVOLUCIÓ SERÀ FEMINISTA O NO SERÀ”

DIUMENGE 8 DE MARÇ 2015 a les 12 DEL MIGDIA

Recorregut: PLAÇA UNIVERSITAT, LES RAMBLES, PLAÇA SANT JAUME

I ara uns textos per a la reflexió:

No deseo que las mujeres tengan más poder que los hombres,
sino que tengan más poder sobre sí mismas.

Mary Shelley

DIVISA
A l’atzar agraeixo tres dons:
haver nascut dona,
de classe baixa i nació oprimida.
I el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel.

Maria-Mercè Marçal

ME DIJERON(fragment)

Ya hemos dado mucho.
Ya dieron bastante mis madres y abuelas.
Hemos sido tantas:
Las presas políticas,
las agredidas,
las trabajadoras,
las que sostienen la casa mientras la huelga,
las que siembran la tierra,
las sindicalistas,
las maestras,
las que nunca son nombradas,
las que toman los medios.
las que barren y reparten volantes mientras el macho líder hace discurso.
Las que ya están hartas…

Patricia Karina Vergara