5-novembre a les 19h. Presentació del llibre: Per un nou projecte de país

La Nau Ivanow de Barcelona (C/ Hondures, 28-30) serà l’escenari de la presentació del llibre “Per un nou projecte de país”, els autors del qual són Héctor Illueca i Manuel Monereo. Tots dos estaran acompanyats per Tania Sánchez, reconeguda activista política i proleguista del volum, i per l’editor del llibre, Miguel Riera, Director de l’editorial El Viejo Topo i referent històric al món de la cultura pel seu compromís polític i social. L’acte, organitzat pel Sindicat de Comissions de Base (co.bas), tindrà lloc dijous vinent, 5 de novembre, a les 19:00 hores.

La presentació, segons s’apunta des del sindicat co.bas, “pretén contribuir al diàleg i la reflexió sobre qüestions de cabdal importància en l’actual conjuntura històrica”. Héctor Illueca i Manuel Monereo prossegueixen en “Per un nou projecte de país” amb la crítica al projecte europeu que ja van abordar en la seva anterior publicació conjunta, abordant, junt al demolidor anàlisi del present, una sèrie de propostes polítiques, econòmiques i socials que ataquen en els seus fonaments ètics i intel·lectuals les bases de l’ortodòxia dominant.

El sindicat co.bas considera que, “en aquests moments, caracteritzats per la complexitat dels debats, l’ambivalència dels subjectes polítics i la multiplicitat de fronts oberts, una reflexió com aquesta, que indaga en els fonaments i que proposa sortides que transiten camins esperançadors, constitueix una guia fonamental per a totes aquelles persones disposades a enfrontar la realitat política, social i econòmica en la qual està sumit el país”. En aquest sentit, el sindicat co.bas informa que “els autors no deixen lloc a dubtes amb el títol del llibre: estan compromesos amb una sortida que reivindica la tornada de l’Estat, sota unes formes inqüestionablement democràtiques i populars, enfront de la submissió a poders supranacionals que són l’instrument i efecte de polítiques dissenyades per elits antidemocràtiques”.

El valencià Héctor Illueca és Doctor en Dret per la Universitat de València i Inspector de Treball i Seguretat Social. Articulista habitual en diferents mitjans i portaveu de la Mesa Estatal del Front Cívic Som Majoria, manté posicions crítiques sobre la desregulació del mercat de treball i la política econòmica neoliberal.

Manuel Monereo, llicenciat en Dret i Ciències Polítiques, és un prestigiós intel·lectual sempre vinculat a projectes d’esquerra transformadora. Militant històric del Partit Comunista d’Espanya i ex-director de la Fundación de Investigaciones Marxistas, ha publicat en aquesta mateixa editorial De la crisi a la revolució democràtica (2013) i Per Europa i contra el sistema euro (2014).