Valoració Vaga Conjunta 30J en Telefónica-Movistar i Contractes

VAGA DEL 30 DE JUNY en MOVISTAR-BARCELONA:

La millor eina, la Unitat davant els Plans de Telefónica i les seves contractes

Delegats i delegades dels comitès de Telefónica, Cotronic, Abentel, Itete, Cobra i Elecnor ens hem reunit per valorar la jornada de vaga del dia 30 de juny. A aquesta reunió han assistit també delegades del comitè d’empresa d’Atento-Meridiana i de Telefónica Mòbils de Barcelona.

El primer que volem manifestar és que la jornada de vaga del dia 30 va ser un fet històric, amb diversos comitès convocant simultàniament. Aquest fet per si mateix és d’una importància enorme i obre una via de coordinació sindical que considerem imprescindible per millorar les nostres condicions laborals de cara al futur. És un camí incipient, però que ja no té marxa enrere. O lluitem plegats, o perdrem totes i tots. Davant els acomiadaments de dos comercials del 1004 de Telefónica a Saragossa i de set treballadors de Cotronic a Barcelona, i el creixement de l’ocupació precària i augment d’autònoms, tots i totes tenim la responsabilitat sindical de fer alguna cosa. Els que diuen que no es pot fer res no són la solució.

També volem valorar positivament el seguiment d’una vaga realitzada contra vent i marea, amb moltes dificultats reals (subcontractes i autònoms sense representació sindical alguna, passivitat d’altres forces sindicals en alguns comitès, etc) que ha estat capaç d’arribar a una participació en les empreses directament convocades gens menyspreable: al voltant d’un 25% en Telefónica, un 75 % en Cotronic, un 90% en Abentel, i percentatges francament més baixos en altres contractes, donant tot això un seguiment mitjà del 30% en les contractes. cal destacar aquí, i hem de felicitar-los per això, la participació de personal de subcontractes i alguns autònoms en la manifestació i posterior flashmob que es va dur a terme el dia de la vaga davant la Sagrada Família. El crit “Sí, es pot!!” va ser la tònica dominant en la manifestació i va reflectir el bon ànim que allí va haver-hi.

Som conscients de l’enorme treball que tenim per davant i de totes les dificultats que haurem d’encarar pròximament. La vaga ha estat un pas important en la lluita i ara hem de continuar coordinant-nos amb més empreses, amb més comitès, per preparar noves assemblees que decideixin el camí a seguir.

Tanmateix creiem que els índexs de seguiment de la vaga permeten assegurar que, amb una major coordinació i participació de comitès i sindicats que aquesta vegada han optat per quedar-se fora de la convocatòria, aconseguirem avançar en l’objectiu principal que és reduir la subcontractació i la precarietat que es deriva d’ella, augmentant les plantilles en les principals empreses. En aquesta línia, avancem que per la nostra banda continuarem amb aquesta tasca reivindicativa i organitzativa i no escatimarem esforços per aconseguir-ho, obrint la mà perquè tothom se sumeix a aquesta necessària mobilització.

El 10 de juliol tenim una cita en el Departament de Treball, fruit de la reunió en el Parlament, a la qual acudirem representants de tots els comitès d’empresa per exigir un pla específic contra totes les il·legalitats que s’estan cometent en el sector.

No volem acabar aquest comunicat sense felicitar als i les delegades d’Atento-Meridiana i Telefónica Mòbils, que han decidit fer el pas de sumar-se a aquesta lluita conjunta i participar en les reunions que anirem celebrant. En aquest sentit, volem manifestar des d’aquí tota la nostra solidaritat amb els i les treballadores d’Atento que estan amenaçades per un ERO i els fem arribar la nostra total disposició per lluitar conjuntament contra les agressions empresarials. Rebutgem rotundament aquest ERO i emplacem a la direcció d’Atento a respectar la totalitat dels llocs de treball en Atento.

Delegats i delegades de Telefónica (CGT, co.bas, EC), Cotronic (co.bas, UGT), ITETE (co.bas, EC), Abentel (CCOO, USO), Cobra (UGT, co.bas), Elecnor (CCOO, UGT), Telefónica Mòbils (SIME-CGT) i Atento-Meridiana (CCOO)