co.bas davant l’acampada en la Conselleria d´Ensenyament i altres mobilitzacions

Des de dilluns dia 5 de setembre un grup de mestres, pares i mares va acampar davant la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat a Via Augusta, per tal de demanar que es cobreixin les substitucions des del primer dia.

“Per les substitucions des de l’1 de setembre i des del primer dia i en defensa de l’educació pública”, aquest és el principal lema de la mobilització. Es insuficient contractar a partir del 8 de setembre i seguirem exigint que els substituts i substitutes tinguin el temps necessari per planificar, organitzar i preparar l’inici de curs igual que la resta de companyes i companys.

La llei d’educació de Catalunya (LEC) permet desgraciadament superar un 20% la ràtio màxima de 25 alumnes per aula a infantil‐primària i de 30 a secundària en situacions de creixement sobrevingut de la població escolar. Cal reduir la ràtio a 20 per reduir el fracàs escolar. S’està gastant un 2,06% del PIB en educació quan la mateixa LEC diu que enguany s’hauria d’arribar al 6%.

Exigim que no es tanqui ni una línia de P3 a les escoles de Catalunya. Aquest curs se n’arriben a tancar més de 60 i això es podria haver evitat reduint les ràtios.

El descens d’alumnes va provocar una reducció de línies de l’escola pública en benefici de la concertada durant els governs d’Artur Mas. Dades contundents:

La pública ha patit una retallada del 6,75% d’aules, mentre a la concertada la reducció ha estat del 2,24%. Des del 2010 el pressupost destinat als centres públics s’ha reduït prop de 900 milions, el 19,44%, mentre que l’aportació als concertats ha patit una tisorada molt menor, de només 50 milions, el 4,58%.

La reducció de dues hores lectives al professorat major de 55 anys, el cobrament del mes de juliol de les substitutes amb sis o més mesos treballats, un horari lectiu de divuit hores a secundària i 23 a primària i la retirada de l’extensió del pla pilot dels nomenaments i de la definició de perfils de llocs de treball específics completen les reivindicacions del professorat.

Aquesta convocatòria sindical respon a una necessitat evident per a l’execució de la feina dels docents com a treballadors de l’escola. Però res més lluny d’una reivindicació corporativista que una acció com aquesta: el fet que a les escoles es puguin cobrir les baixes des del primer dia representa tenir una escola de qualitat al servei dels alumnes, que en el cas de l’escola pública, no ho oblidem, són majoritàriament els fills i filles de la classe obrera.

L’escola avui dia és un agent capaç de crear igualtat o desigualtat. Per això des de co.bas, com a sindicat de classe mostrem tot el nostre suport i solidaritat a la concentració com a continuïtat de l’acampada, amb totes les persones que hi participen i en darrer terme amb la finalitat que es persegueix, que no deixa de ser una aportació important contra les desigualtats obscenes que ens toca presenciar en aquests temps adversos.

Si la classe obrera és capaç d’identificar‐se com a tal, de lluitar com a tal i de fer propostes com a tal, sens dubte entrarem en el bon camí per sortir dels aiguamolls del neoliberalisme, la injustícia i les desigualtats.

ELS TREBALLADORS I TREBALLADORES ENS HEM D’IMPLICAR

VOLEM ENSENYAMENT PÚBLIC I DE QUALITAT ‐ PROU RETALLADES