Per la Pau a l´Orient Mitjà

Neix amb la voluntat de reobrir l’espai de la Pau, la recuperació de l’esperit solidari i cooperador dels catalans que vam aixecar amb d’altres pobles d’Espanya la bandera “OTAN no, bases fora!” mostrat al 1986 a les mobilitzacions massives i al referèndum on vam expressar inequívocament aquest rebuig a la barbàrie imperialista, a la mort. Vam dir “no” com diem “no” avui a la guerra del saqueig i la rapinya dels recursos naturals, la mà d’obra i els interessos geoestratègics envers els pobles sobirans del món.

La Plataforma Unitària i Popular contra la Guerra i l’OTAN, vol recuperar l’espai internacionalista i solidari amb els pobles del món en resistència a les agressions imperialistes de l’OTAN i els seus aliats, i en defensa de la Pau i la solidaritat, rebutgem totes les formes d’agressió que avui en dia pateixen i patim la majoria social treballadora en primera instància. Tant a París com a Síria, tant abans d’ahir a Iugoslàvia com ahir a Líbia, els treballadors en particular i el poble en general, vam patir els plans orquestrats per l’imperialisme i el neocolonialisme de dominació i explotació. La Guerra imperialista la fan els capitalistes i les conseqüències les paguem els pobles. Els plans dels agressors ens poden portar, fins i tot, a la catàstrofe més absoluta.

Una vintena d’organitzacions de l’esquerra catalana adherides a la Plataforma Unitària i Popular contra la Guerra i l’OTAN han convocat per al dissabte 12 de març una manifestació per la Pau a l’Orient Mitjà.

Sota el lema #12MPoblesPerLaPau, la Plataforma fa una crida a la població a sortir als carrers per mostrar el rebuig a les guerres imperialistes a la regió i demandar la sortida immediata de l’OTAN.

La protesta iniciarà a les 17:00h a Plaça Catalunya i arribarà fins a Plaça Sant Jaume, on els col.lectius convocants exigiran als governs de la Generalitat i de l’Ajuntament que es posicionin de forma explícita contra la guerra, l’imperialisme i l’OTAN.

No a la guerra 12 març 2016